صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اختصاص ۷۵ هکتار از اراضی دلیجان جهت ساخت سوله ورزشی در دستور کار / اداره کل صمت نسبت به عقد قرارداد‌ها حساسیت بیشتری نشان دهد

۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۴۸
کد خبر: ۴۵۴۲۸۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
قاسمی با اشاره به اختصاص ۷۵ هکتار از اراضی دلیجان جهت ساخت سوله ورزشی گفت: اگر ظرفیت‌ها درست شناسایی و جانمایی شده و بازدهی آن مسجل شود ما نیز از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، قاسمی  دادستان عمومی و انقلاب اراک، گفت: اختصاص ۷۵ هکتار از اراضی دلیجان جهت ساخت سوله ورزشی دستورکار این جلسه حفظ حقوق بیت المال است.


وی به واگذاری دقیق اراضی به شرکت‌ها و دستگاه‌ها تأکید کرد و افزود: متناسب سازی در استفاده اراضی ملی بسیار حائز اهمیت است. دادگستری نمی‌تواند بدون پرداختن و در نظر گرفتن تمام ابعاد زمینی را واگذار کند. واگذاری زمین به متقاضیان دلیجانی جهت ساخت سالن‌های ورزشی باید متناسب با ظرفیت شهرستان باشد.

قاسمی ادامه‌داد: اگر شهرستان ظرفیت و توان داشته باشد بسیار اقدامی خوبی است به شرط آنکه متقاضی توان فعال کردن را داشته باشد اگر ظرفیت‌ها درست شناسایی و جانمایی شده و بازدهی آن مسجل شود ما نیز از آن حمایت می‌کنیم. اما اگر هدف اولیه تملک باشد و با عدم انجام کار یا عدم توانایی مواجه شویم قطعا برخورد می‌کنیم.

وی بر ضرورت تحقیق در مورد توانایی افراد در راستای واگذاری منابع و اراضی ملی به متقاضیان تاکید کرد و افزود: اگر بدون تحقیق منابع واگذار شود ضریب سوخت منابع افزایش خواهد یافت. واگذاری اراضی به افراد ناتوان در معنای تضییع حقوق بیت المال و منابع تعریف می‌شود.

قاسمی اضافه کرد: عدم توجه به اکوسیستم و مشکلات زیست محیطی ایجاد شده توسط معادن برای دادسرا قابلیت پیگیری دارد. وجوهی که برای آبادانی هزینه شود مشهود نیست. توقع ما از اداره کل صمت (صنعت، معدن و تجارت) این است که نسبت به عقد قرارداد‌ها حساسیت بیشتری نشان دهد. منافع مالی در جیب سودجویان رفته مشکلات و بیماری را مردم استان تحمل می‌کنند.

وی ادامه داد: تحقیقات ما در حوزه سولفات و دیگر منابع شروع شده و دنبال می‌شود. تا جایی که توان قانونی داشته باشیم قطعا موضوع را پیگیری خواهیم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *