صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری اردبیل دستور همکاری دهیارهای استان جهت اجرای قانون حدنگار را صادر کرد

۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷:۴۷
کد خبر: ۴۵۳۵۰۲۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل، گفت: از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی در جهت ترغیب مردم به اخذ سند تک برگ باید استفاده شود و در این بین دهیارها نیز مکلفند همکاری لازم را جهت اجرای این قانون داشته باشند.

خبرگزاری میزان – هفتمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی در سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل، مسئولان قضایی و جمعی از مدیران متولی به منظور بررسی آخرین وضعیت امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل به میزبانی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در این جلسه با اشاره به آمار کشوری اجرای قانون حدنگار در سایر استان ها، اظهارکرد: هیچ بهانه ای برای کم کاری در  اجرای این قانون برای سازمان ها و ارگان های ذیربط  در استان اردبیل موجه نیست و باید هر چه سریعترعقب ماندگی‌ها در این حوزه جبران شود .

وی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران  با تاکید بر لزوم اجرای احسن و کامل  قانون حد نگار، اجرای کامل آن را از جدی ترین مطالبات تشکیلات قضایی استان عنوان کرد و افزود: رویکرد دولت و قوه قضاییه در اجرای این قانون همسو است و بدون هیچ عذر وبهانه ایی باید نتیجه اصلی اقدامات این شورا در میزان صدوراسناد تک برگی به چشم آمده و نمود عینی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: همچنین باید از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی در جهت ترغیب مردم به اخذ سند تک برگ برای تمامی مایملک خود استفاده شود و در این بین دهیارها  نیز مکلفند همکاری لازم را جهت اجرای این قانون داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو همچنین هشدار داد: در صورت عدم اجرای قانون حدنگار، خدمات ارگان های دولتی مربوط به کشاورزی منوط به اخذ سند خواهد شد بنابراین ضروری است کشاورزان و مالکان اراضی هر چه سریعتر برای اخذ سند تک برگی املاک خود اقدام ‌کنند.

در کل کشور از بدو اجرای قانون حد نگار تاکنون برای 2 میلیون هکتار زمین زراعی، سند تک برگ صادر شده است ‌که سهم استان اردبیل  ۲۳ هزار هکتار بوده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری اردبیل با دبیر کنوانسیون حقوق کودک دیدار کرد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری کاداستر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *