صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

۵۰۰ نفر سواره مانع دسترسی امام و یاران‌شان به رود فرات شدند/روز هفتم ماه محرم آب بر روی "امام‌حسین (ع) " بسته شد

۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۵۲۸۵۰
کارشناس علوم قرآنی گفت: در روز هفتم ماه محرم همچنین به عمر بن سعد دستور داده شد که با سپاهیان خود، بین امام حسین (ع) و اصحابشان و آب فرات فاصله ایجاد شود و اجازه نوشیدن حتی یک قطره از آب را هم به ایشان و خانواده شان نداد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا رجبی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: در هفتمین روز ماه محرم و بر اساس آنچه مورخان بیان کرده اند، امام حسین(ع) با عمربن سعد ملاقات و گفت و گو کردند.
 
وی ادامه داد: خبر این دیدار را خولی بن یزید اصبحی به دلیل دشمنی بسیاری که با امام حسین(ع) داشت، به عبیدالله بن زیاد گزارش داد.

 
وی تصریح کرد: پس از این گزارش، عبیدالله بن زیاد نامه ای به عمر سعد نوشت و دستور محروم کردن امام حسین(ع)، خانواده و یارانشان را از آب صادر کرد. در روز هفتم ماه محرم همچنین به عمر بن سعد دستور داده شد که با سپاهیان خود، بین امام حسین(ع) و اصحابشان و آب فرات فاصله ایجاد شود و اجازه نوشیدن حتی یک قطره از آب را هم به ایشان و خانواده شان نداد.
 
حجت الاسلام و المسلمین رجبی در ادامه صحبت‌های خود توضیح داد: عمر بن سعد برای اجرای دستوری که به او داده شده بود، به شکل فوری عمر بن حجاج را با ۵۰۰ نفر سوار در کنار رود فرات مستقر کرد و مانع دسترسی امام حسین (ع) و یارانشان به آب شد.

 
این کارشناس علوم قرآنی همچنین تصریح کرد: بر اساس آنچه در منابع تاریخی اسلامی نقل شده، آمده است هنگامی که عمر بن سعد آب را روی امام حسین(ع) و یارانشان بستند، فردی به نام عبدالله بن حصین ازدی چنین فریاد زد: " اى حسین! این آب را دیگر بسان رنگ آسمان نخواهى دید! به خدا سوگند كه قطره‌‏ایی از آن را نخواهى آشامید تا از عطش جان دهى!"
 
وی خاطرنشان کرد: آن طور که مورخان بیان کرده اند، امام حسین (ع) پس از این سخن، چنین فرمودند: "خدایا او را از تشنگى بكش و هرگز او را مشمول رحمت خود قرار مده!"
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *