صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

درخواست شجاع پوریان از شورا برای بازگرداندن نام قیصر امین پور به پایتخت

۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴:۳۸
کد خبر: ۴۵۲۲۷۶
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: حذف میدان و مجسمه «قیصر امین پور» مغایر با رویکرد و سیاست‌های مدیریت جدید شهری بوده و باید جبران شود.

به گزارش گروه جامعه ،ولی الله شجاع پوریان با انتقاد از حذف میدان و مجسمه قیصر امین پور به دلیل رفع موانع ترافیکی اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره جدید با ترجیح انسان بر خودرو به دنبال تقویت هویت فرهنگی در شهر تهران است و اقدام اخیر در میدان قیصر امین پور یک بی سلیقگی بود که باید هرچه سریع‌تر جبران شود.

وی با تمجید از شخصیت قیصر امین پور افزود: قیصر امین پور از شاعران معاصر و نامی کشور است که سهم زیادی در حوزه اندیشه و ادبیات ایفا کرده و ما باید قدردان سرمایه‌های نمادین خود باشیم، من خاطرات زیادی از ایشان به عنوان دوست و هم استانی در دهه شصت در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دارم و این موضوع بر من سنگینی بیشتری می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با درخواست از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای بازگرداندن نام و نشان قیصر امین پور تصریح کرد: در گذشته همه شهر فدای خودرو شد، ولی در عمل توسعه پل و تونل و بزرگراه کمکی به شریان ترافیکی شهر نکرد و اینکه امروز هم به بهانه رفع موانع ترافیکی سرمایه و داشته‌های فرهنگی را از دست بدهیم، مشکلی حل نخواهد شد.

وی افزود: نه تنها خواستار بازگشت نام قیصر امین پور هستیم بلکه تلاش خواهیم کرد با ایجاد راسته‌های فرهنگی از قبیل: راسته کتاب و گذر هنر اهمیت و جایگاه فرهنگ و هنر را در جامعه پر رنگ کنیم.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *