صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

کتاب «بادگیرها چشم به راه‌اند»روایتی از خاطرات شهید ابراهیم بشکرد‌ی‌زاده

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵:۲۹
کد خبر: ۴۵۱۴۲۱۱
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
کتاب «بادگیرها چشم به راه‌اند» خاطرات شهید ابراهیم بشکرد‌ی‌زاده، رزمنده کهنسال دفاع مقدس به قلم اعظم پشت‌مشهدی، منتشر شد.

خبرگزاری میزان - کتاب «بادگیرها چشم به راه‌اند» مردم استان هرمزگان همراه و هم‌گام با سایر مردم ایران در جبهه‌های جنگ حضوری تأثیرگذار داشتند و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند. کتاب «بادگیرها چشم به راه‌اند» خاطرات مردی را روایت می‌کند که از دیار آفتاب و شرجی برای دفاع از کیان این مرزوبوم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در این راه به آرزوی دیرین خود رسید.
 
اثر پیش رو حاصل تلاش و تحقیق نسلی است که با نکوداشت و حفظ خاطرات بزرگانش، سرمشقی برای فردای خود می‌جویند. ثبت و جمع‌آوری خاطرات شفاهی راجع به شهید ابراهیم بشکرد‌ی‌زاده با پیشنهاد و همراهی صمیمانه مؤسسه فرهنگی دارالعَقائد به عنوان کانالی جهت ارتباط با خانواده، دوستان و همرزمان شهید انجام شد و تمامی مصاحبه‌ها توسط خانم‌ها محبوبه ولایتی و حلیمه شاهی از محققان شهرستان بندرلنگه، جمع‌آوری و به دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری هرمزگان جهت تولید و چاپ سپرده شد.

بخش از کتاب «بادگیرها چشم به راه‌اند»

ابراهیم بشکرد‌ی‌زاده معروف به چریک پیر در سال 1313 در شهرستان بندرلنگه به دنیا آمد. در همان دوران کودکی مادر و پدرش را از دست داد و در کنار مادربزرگش بزرگ شد. قبل از انقلاب هم‌گام با روحانیون، علیه رژیم شاهنشاهی مبارزه کرد و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت. ابراهیم بشکردی‌زاده در عملیات‌های طریق‌القدس و رمضان حضور داشت و در آخرین مرحله تکمیلی عملیات کربلای 5 به‌عنوان کمک آرپی‌جی‌زن همراه دیگر جوانان سرزمینش، از خاک و ناموس خود دفاع کرد و در اسفند 1365 در شلمچه به شهادت رسید.

سبک زندگی

شاید بزرگ‌ترین دلیل نگارش این اثر سادگی و عشق به میهن‌پرستی کسانی است که چون ابراهیم بشکردی‌زاده بدون بیم جان و کاشانه، برای حفظ ارز‌ش‌های اسلام و انقلاب جان به جا‌ن‌آفرین بخشیدند. این کتاب حاصل بیست‌واندی ساعت مصاحبه با همسر، فرزندان، دوستان و هم‌رزمان شهید و ساده‌زیستی و مردم‌داری‌اش باعث شد تا در میان خاطرات رزمندگان استان هرمزگان یادی از مردانی کنم که کهن‌سالی تن را بهانه ماندن نکردند و در کهولت جسم، جان شیرین خویش را تقدیم ایران اسلامی کردند.
 
این اثر با شمارگان 1250 نسخه و 130 صفحه توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده ‌است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *