صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

کارگاه‌های صنایع‌دستی نقش مهمی در اشتغال کشور ایفا می‌کنند

۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸:۲۹
کد خبر: ۴۴۸۷۱۴
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، به‌عنوان صنایع کوچک و متوسط، نقش مهمی در اشتغال کشور ایفا می‌کنند.

به گزارس گروه جامعه مجتبی خسروتاج  در حاشیه بازدید از سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی  گفت: اغلب افرادی که در حوزه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند، معمولاً یا به‌صورت فردی یا خانوادگی در کارگاه‌های کوچک محصولات خود را تولید می‌کنند، بنابراین به‌عنوان صنایع کوچک و متوسط از آن‌ها یاد می‌شود.

خسروتاج با بیان اینکه این صنایع کوچک و متوسط اهمیت زیادی در اشتغال کشور دارند، افزود: با توجه به این موضوع آگاهی از مسائل و مشکلات فعالان این حوزه ضروری است.

وی ادامه داد: به‌عنوان معاون وزیر در حوزه صادرات وظیفه خود می‌دانم که به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های صادراتی که در کشور وجود دارد و پتانسیل‌هایی که می‌تواند در آینده به ایجاد اشتغال و درآمدزایی کشور بینجامد توجه کنم.

خسروتاج با اشاره به نقش برپایی نمایشگاه‌ها در شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استانی تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها نوآوری موجود در استان‌ها شناسایی می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خوشحالیم سرمایه‌های استانی که می‌تواند برای کشور ثروت تولید کرده و چشم‌اندازی از سرمایه انسانی و خلاقیت فردی و تفکر انسانی جوانان ما در آینده باشد و در توسعه و آبادانی کشور نقش ایفا کند، در این نمایشگاه‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر این، نمایشگاه‌ها فرصتی برای شنیدن مشکلات هنرمندان هستند. در این راستا در گفت‌وگویی که با برخی هنرمندان داشتم اظهار داشتند یکی از مشکلات آنان بالا رفتن نرخ ارز و عدم توانایی آنان برای حضور در بازار‌های جهانی و نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، ادامه داد: بنابراین هنرمندان انتظار بحقی دارند که دولت بتواند برای حضور آن‌ها در نمایشگاه‌ها کمک کند تا این صنعت و اشتغال دچار رکود نشود. البته هر میزان هم که رویکرد به این حوزه صادراتی باشد، بازهم خرید‌های داخلی مردم در سفر به شهر‌های مختلف می‌تواند کمک‌کننده باشد.

خسروتاج یادآور شد: در کنار این، دولت هم باید زمینه مناسب را در جهت توسعه صادرات به بازار‌های جدید فراهم کند.

وی تصریح کرد: بازهم وظیفه خود می‌دانم در یک حرکت هماهنگ با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، زمینه حضور هنرمندان را در بازار‌های جهانی فراهم کنم.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *