صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

خواستگار پیشین عامل هتک حرمت در فضای مجازی

۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶:۴۳
کد خبر: ۴۴۷۶۲۴۱
رئیس پلیس فتا غرب تهران گفت: فرد ناشناسی که عامل هتک حرمت شهروند ملاردی در فضای مجازی بود دستگیر شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع‌ رسانی پلیس فتا، سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در اینستاگرام اقدام به تهدید، توهین و انتشار تصاویر شخصی بنده کرده است موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان این پلیس پس از ثبت اظهارات شاکیه، اقدامات اولیه را آغاز نمودند و در بررسي‌های به عمل آمده مشخص شد پیج مذکور جعلی و هدف از اینگونه اعمال تخریب وجه شاکی در بین دوستان و آشنایان بوده است.  

این مقام مسئول ادامه داد: پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته پلیس فتا شهرستان ملارد؛ متهم که خواستگار پیشین شاکیه بوده شناسایی و به پلیس احضار شد که ابتداً  منکر ایجاد صفحه جعلی شده امَا در  نهایت طی مواجهه با ادله موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار ندامت نمود.

وی ادامه داد: متهم دستگیر شده اظهار داشته سالها قبل خواستگار شاکیه بوده و به دلیل اینکه مشکلاتی روحی در زندگی داشته، شاکیه از پذیرش ایشان امتناع نمودند و این موضوع باعث جرقه ایی در ذهن ایشان نسبت به انتقام جویی و تخریب شخصیت شاکیه گردیده است.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: با توجه به اینکه بیشترین قربانیان پرونده های غیر اخلاقی را بانوان محترم تشکیل می دهند بنابراین از خانواده ها و بانوان محترم می خواهیم با حفظ حریم خصوصی و همچنین عدم اعتماد به افراد؛ از گرفتن و نگهداری تصاویر خصوصی و خلاف ارزشهای یک زن مسلمان در تلفن های همراه و ارسال این تصاویر تحت هر عنوان حتی برای نزدیکان و دوستان مورد اطمینان در شبکه های اجتماعی پر هیز نمایند تا بعدها مورد سوء استفاده افراد شیطان صفت قرار نگیرند.

سرهنگ موسوی به شهروندان توصیه نمود: هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *