صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

فتح قله‌ها با حججی‌ها/صادق کوشکی:در پی ایجاد فتنه درمنطقه،جوانان هوشیاری،برای دفاع از آرمانی پای به سوریه وعراق گذاشتندکه شایددر این روزها که خیلی‌ها مشغول دنیازدگی هستند،غریب بنظر بیاید/گلعلی بابایی:شخصیت این شهیدمانندبمب تبلیغاتی هم چهره مظلومیت شهدای مدافع حرم رابه نمایش گذاشت وهم چماقی بر سر داعش و اربابان آن شد

۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷:۲۷
کد خبر: ۴۴۳۰۹۰
امروز ۱۸ مرداد سالروز شهادت شهید حججی است، همان شهیدی که با «حماسه سر»، بار دیگر رنگ و بوی عاشورایی به ایران اسلامی داد و زمینه‌های پیروزی‌های مقاومت در منطقه را رقم زد تاجاییکه سرلشکر قاسم سلیمانی در پیامی به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله (ع) سوگند یاد کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی  به نقل از روزنامه حمایت؛ امروز ۱۸ مرداد سالروز شهادت شهید حججی است، همان شهیدی که با «حماسه سر»، بار دیگر رنگ و بوی عاشورایی به ایران اسلامی داد و زمینه‌های پیروزی‌های مقاومت در منطقه را رقم زد تاجاییکه سرلشکر قاسم سلیمانی در پیامی به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله (ع) سوگند یاد و تاکید کرد که از تعقیب شجره ملعونه داعش و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست و هنوز چند ماهی از این سوگند نگذشته بود که رسانه‌ها پایان سیطره داعش را به مردم نوید دادند.

درخشش این جوان با بصیرت به حدی فراگیر شد که در همان ایام رهبر معظم انقلاب، شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های اسلامی و انقلابی خواندند و تاکید کردند: «شهید حججی عزیز در دنیایی که روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری فراوانی وجود دارد، چنین درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.» در سالروز شهادت محسن حججی، فعالان سیاسی، فرهنگی و هنری در گفتگو با «حمایت»، ابعاد گوناگون و تاثیرگذاری حماسه سازی این شهید را بررسی کردند. در همین رابطه، صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به رویش حججی در دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران، گفت: در پی ایجاد فتنه در منطقه، جوانان هوشیار و بیداری از ایران که فرزندان انقلاب اسلامی بودند، برای دفاع از آرمانی پای به سوریه و عراق گذاشتند که شاید در این روز‌ها که خیلی‌ها مشغول دنیازدگی هستند، غریب بنظر بیاید. ایران، یک حججی تقدیم اسلام نکرده، بلکه همه شهدای ایرانی دفاع از حرم اهل‌بیت (ع)، همانند شهید حججی هستند. وی ادامه داد: امروز در شرایطی که همه ما مشغول خودمان هستیم، مشغول بازی‌های دنیوی هستیم، عده‌ای در همین مملکت اثبات کردند که مشغول خودشان نیستند. این شهدای ایرانی مدافع حرم آنقدر ویژه هستند که در این فضای خودخواهی برخلاف موج حرکت کرده و ثمرات زیادی برای احیای ارزش‌های اخلاقی، دینی و انسانی آفریدند.

کوشکی در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: حادثه شهادت شهید حججی، یکبار اتفاق نیفتاده بلکه بار‌ها این حادثه عظیم تکرار شده است.

چماقی بر سر تروریست‌ها
همچنین گلعلی بابایی نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه شهید حججی از نسل جوانانی بود که دوران دفاع مقدس را به چشم ندیده بودند، گفت: شهادت این جوان تابلوی حقارت و سرکوفت دشمنان اسلام به ویژه داعشیان شد. این داستان نویس اظهارکرد: شخصیت شهید حججی مانند یک بمب تبلیغاتی عمل کرد و در واقع هم چهره مظلومیت شهدای مدافع حرم را به نمایش گذاشت و هم چماقی بر سر داعش و اربابان آن شد. وی ادامه داد: داستان این ایثار و شهادت جنبش فراگیری نه تنها در کشور بلکه در جهان را سبب شد؛ دلنوشته‎های نویسندگان، اشعار شعرا، هنر نقاشان و... دلیلی بر این مدعاست. این فرمانده باسابقه دفاع مقدس همچنین با اشاره به اینکه دو واقعه سبب شد که غبار فراموشی از چهره شهدای مدافع حرم پاک شود اضافه کرد: شهادت سردار همدانی و البته شهادت شهید حججی که صلابت چهره‏اش در زمان اسارت تابلوی ماندگاری برای جهانیان شد؛ وقایعی بودند که مظلومیت شهدای مدافع حرم را نمایان کردند. بابایی با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم تصویر لحظه اسارت و شهادت این شهید بزرگوار خود عامل انتقال پیام‏های فراوانی برای نسل جوان است تاکید کرد: من معتقدم هرچه رنگ و بوی تبلیغاتی به خود بگیرد، اثرش از بین خواهد رفت، اما لحظه اسارت و شهادت شهید حججی خود به خود وارد بطن جامعه شد و جای خود را میان خانواده‏ها و جوانان بسیاری باز کرد. وی تصریح کرد: شهید حججی ساده زیست، ساده رفت و حال نیز باید ساده معرفی شود. او چهره فراملی است و ارج و قرب جهانی دارد.

معجزه مقاومت خالق شهید حججی بود
جواد منصوری کارشناس مسائل سیاسی هم، شهید حججی را ثمره انقلابی ۴۰ ساله دانست و در تشریح حادثه بزرگی، چون شهادت این شهید گفت: در قرن حاضر، هر زمان که فرهنگ تشیع و رهبری مذهبی در صحنه حاضر بوده، توانسته فرهنگ مقاومت در مقابل ظلم و سلطه بیگانه را ایجاد و تقویت کند. پس از کودتای ۲۸ مرداد بود که فرهنگ مقاومت از سوی ایرانیان، برای منطقه و دنیا همه‌گیر شده و نتیجه آن مقاومت، نظامی اسلامی برخاسته از اراده مردمی بود. وی افزود: ماحصل آن مقاومت و آن نظام اسلامی، رویشی، چون شهید حججی بود که پس از ۴۰ سال درخت نظام را آبیاری کرد تا باروری مجدد داشته باشد.
منصوری ادامه داد: در سال‌های اخیر کمی از فرهنگ مقاومت در حال فاصله گرفتن بودیم که وقایع عراق و سوریه، غیریت جوانان ما را تقویت کرد و باعث رویش حججی‌ها شد. این کارشناس مسائل سیاسی افزود: هر زمان که مردم و مسئولان از سرمایه‌های اجتماعی-دینی خود حراست کرده و براساس آموزه‌های دینی حرکت کردند، فرهنگ مقاومت در اوج بوده و معجزه مقاومت، خالق شهید حججی‌ها بوده است و بر همین اساس است که همچنان باید منتظر شهید حججی‌های بسیاری از جمهوری اسلامی ایران باشیم.

نابودی جریان خبیثی مثل داعش
حجت الاسلام احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز عنوان کرد: افتخار ایران در تمام جهان داشتن جوانان متدین قاطع شجاع دین باور و ولایت مدار است. این جوانان در صحنه‌های مختلف حضور دارند که یکی از آن‌ها حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است. چه در جنگ تحمیلی ایران با ۲۸ عراق که ۲۸ کشورمختلف از دشمن بعثی حمایت می‌کردند و چه در میدان جهاد علمی. وی افزود: از جمله شخصیت‌ها و جوانان ما که در صحنه نبرد حق علیه باطل حضور داشت شهید حججی بود که به فرموده رهبر معظم انقلاب او «سخنگوی شهدا» است. پیدا است وقتی فردی سخنگوی تشکیلاتی می‌شود، انسان آشنا و آگاه و با بصیرتی است که اطلاعاتش نسبت به این تشکیلات وسیع است پس وقتی سخنگوی شهدا می‌شود یعنی توانسته محتوا و فلسفه شهادت را با تمام وجود درک کند. چرا که شهید حججی توانست به دنیا پشت پا بزند و خودش را فدای اسلام و مستضعفین عالم کند و مقدمات نابودی جریان خبیثی مثل داعش را که دست پرورده آمریکا و اسرائیل است را با خون و سر خود فراهم کند. سالک ادامه داد: اثر این حرکت شهید حججی ضربه‌ای به پیکره استکبار جهانی بود که خیال نکند درشرایط امروز که ترامپ ملت ایران را در جنگ روانی قرار داده و هر روز با سخنی می‌خواهد ایران را در بحث اقتصاد فلج اقتصادی کند، ایران خالی از جوانان شجاع است بلکه چنین جوان‌هایی در جبهه مبارزه علیه استکبار حضور پیدا می‌کنند و تمام نقشه‌های ان‌ها را نقش بر آن‌ها می‌کنند. امیدوارم که در سالگرد این شهید که سر داد تا دست استکبار نبوسد، سر داد که مسئولین پای میز مذاکره انسان‌های خبیث نروند و سر داد و به همه آموخت که برای سرافزاری باید سر را در کف اخلاص گذاشت. شهید حججی بهترین الگو برای جوانان امروز ما است و نیاز است که در شیوه زندگی این عزیز مطالعه شود.

جوشش خون شهید حججی در جوانان انقلابی
کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری هم با بیان اینکه اقدامات در حال وقوع دنیای معاصر، در واقع تودهنی به افکار استعمار و استکبار است گفت: خون شهید حججی‏ها پاسخ به ادعای کسانی است که نسبت به انقلاب موضع دارند و می‎گویند اگر دوباره جنگ شود، جوانان ایرانی به جنگ نمی‎روند. وی افزود: شهادت شهید حججی بیانگر آن بود که وقتی جوانان ما احساس خطر کنند برای دفاع از ناموس، خاک و دین حتی فرسخ‌ها ان سوتر از مرز‌های جغرافیایی ایران با دشمن مبارزه خواهند کرد. زارعی با اشاره به اینکه یک رخداد بزرگ در خاورمیانه و جهان در حال وقوع است تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال پیوند کشور‌های مسلمان و تشکیل جبهه واحد اسلامی برای مبارزه با صهیونیست، آمریکا و آل سعود است. دشمن هم از این موضوع ابراز نگرانی کرد و روز به روز بر هجمه علیه ایران اسلامی افزوده می‎شود، اما خون شهید حججی‎ها سبب شده که بر تعداد پیروان و همراهان جبهه مقاومت علیه داعش و تکفیری‏ها افزوده شود و باید اذعان کرد که خون شهید حججی سبب انقلاب درونی جوانان شده است.

با مقاومت همه مشکلات قابل حل است
همچنین ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: شهید حججی الگویی شد برای جوانان انقلابی سراسر دنیا و به همین دلیل عملیات‌های کشور لبنان و دیگر رزمندگان جبهه مقاومت تسریع پیدا کرد. حسن بیگی ادامه داد: او مرد ایثار بود، او زن و فرزند را رها کرد و برای نجات اسلام به عنوان یک سرباز خالص درجبهه مقاومت قرار گرفت. حججی این پیام را داد که یک شیعه می‌تواند بعد از ۱۴۰۰ سال پیرو امام حسین (ع) باشد و مثل آن حضرت برای جهان پیام داشته باشد. وی عنوان کرد: جوانان ایران در وضعیت مناسبی هستند و شاهد هستیم در همان موقع که ایران به کمک مقاومت رفت صد‌ها هزار جوان ایرانی ثبت نام کردند. باید گفت: در حال حاضر ما در بحران نیستیم بلکه امروز بحران را آمریکا و کشور‌های منطقه فرا گرفته است. ما با مشکلات اقتصادی روبروشده ایم که به زودی از این چالش خارج می‌شویم و جوان‌ها در این شرایط با مقاومت و حضور در صحنه به همه یاوه گویی‌های ترامپ پاسخ خواهند داد.
 



: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: شهید قله حججی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *