صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تشکیل کمیته ایمنی برای ساختمان‌های حساس و پرخطر ضروری است / مالکین موظف به رفع نقص هستند

۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۲۳
کد خبر: ۴۴۱۶۳۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه تشکیل کمیته ایمنی برای ساختمان‌های حساس و پرخطر ضروری است، گفت: مالکین موظف به رفع نقص هستند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی با ریاست حجت الاسلام قاسم عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی، قاسمی دادستان، درودگر معاون اجتماعی دادگستری کل استان و دیگر اعضا در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: در ارتباط با غیر ایمن بودن، ساختمان‌ها اگر همه دستگاه‌ها از همین امروز هم شروع کنند سال‌ها زمان می‌برد تا ما بتوانیم ساختمان‌ها را ایمن کنیم؛ بنابراین همه راهکار‌ها برای ایمن شدن ساختمان‌ها باید در نظر گرفته شود و برای اجرایی کردن ضمانت اجرایی لازم است کمیته ایمنی شورای فنی با درخواست از شورای تامین فعال شود.

وی تصریح کرد: یکی از راهکار‌های ضمانت اجرای ماده ۲۲ کمیته ایمنی است. شورای تأمین و شورای فنی با اختیارات خود می‌تواند کمیته ایمنی را تشکیل داده و برای خدمات و اقدامات ضمانت اجرایی لحاظ کند. 

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران ملکف است وضعیت بحرانی ساختمان‌ها را در دستور کار قرار دهد چه بخواهیم و چه نخواهیم مشکلات در بحث ساختمان‌های فرسوده به وجود خواهد آمد مدیریت بحران قطعا به عنوان پیشگیری ورود پیدا کنند و در مباحث آموزشی و آگاه سازی برنامه ریزی نماید.

این مقام مسئول گفت: قسمت عمده کار با شهرداری است که در بحث ساختمان‌های بلند مرتبه مباحث بازرسی را پیگیری کند. بازرسان طبق دستورالعمل در مورد ساختمان‌های بلند نظارت و بررسی لازم را انجام دهند. مالکان باید شناسایی و سازه ساختمانی کارشناسی شود. ساختمان‌های حساس مالک خصوصی دارند بازرسان بررسی کرده و مالک را موظف به رفع نقص کند.
 
وی افزود: دستگاه‌هایی که مکلف هستند بازرسی کرده و در راستای رفع نقص جدی باشند. معاون اجتماعی جلسه‌ای را تحت عنوان کمیته فنی تشکیل دهد و دعوت کرده تا ملزم به رعایت موارد شوند.

حجت الله درودگر، معاون اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی، ارائه گزارش در خصوص ساختمان حساس توسط سازمان نظام مهندسی، بررسی علل عدم توزیع یک وعده غذای گرم در مرکز DIC و بررسی آخرین وضعیت اختصاص زمین به مرکز DIC و ساخت آن توسط خیرین را دستور جلسه شورای پیشگیری از آسیب و جرم عنوان کرد.

عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک، نیز گفت: برای رسیدگی به این امور باید دولت، مردم و خیرین پا به میدان گذارند، بهزیستی متولی اصلی رسیدگی به وضعیت زنان آسیب پذیر است، این دستگاه مکلف است اسکان، امکانات و خدمات رفاهی و بهداشتی را در اختیار قرار دهد تا از بروز دیگر آسیب‌ها جلوگیری شود.

دادستان هشدار داد: حضور خیرین و کمک‌های مردمی نافی وظایف بهزیستی نیست، بهزیستی باید برای تهیه غذای گرم، پوشاک و ... احساس مسئولیت کند، اگر برای رسیدن به اهداف با کمی اعتبار مواجه است، درخواست بودجه کند، اما نباید از مسئولیت شانه خالی کند.

نماینده بهزیستی نیز گفت: مرکز DIC اراک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *