صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» موجب رهایی یک محکوم از قصاص در کرمانشاه شد

۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵:۱۵
کد خبر: ۴۴۱۵۲۲۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف کرمانشاه، گفت: با تلاش اعضا شورای حل اختلاف کرمانشاه و در قالب «پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» یک محکوم پس از 4 سال از قصاص نفس رهایی یافت.

خبرگزاری میزان - منوچهر فتاحی با اعلام خبر رهایی یک محکوم از قصاص نفس، اظهار کرد: سال 1398 وقوع قتلی در کرمانشاه منجر به اختلافات شدید و سلب آسایش بین 2 طایفه و تشکیل پرونده های متعددی در دادگاه و دادسرا شد که پس از طی مراحل قانونی متهم پرونده به قصاص نفس محکوم شد.

وی افزود: با توجه به وساطت اعضا شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح استان کرمانشاه و اعلام پشیمانی محکوم از بزه خود و همچنین در خواست مکرر خانواده محکوم به قصاص از معاونت توسعه حل اختلاف استان و شعبه اجرای احکام کیفری جهت ایجاد صلح و سازش و رفع کدورت های و اختلافات بیش آمده بین این 2 طایفه، پرونده به شورای حل اختلاف کرمانشاه ارجاع شد.

رئیس توسعه حل اختلاف کرمانشاه بیان کرد: بلافاصله اعضا این شورا با استفاده از ظرفیت ستاد صبر، همیاران صلح، جمعیت سران، معتمدین و نخبگان عشایر اصلاح ذات البین استان ضمن برگزاری جلسات متعدد و رایزنی های فراوان، بزرگان و ریش سفیدان طرفین برای صلح و سازش اعلام آمادگی کردند و در این جهت همکاری لازم را با اعضا شورای حل اختلاف انجام دادند.

فتاحی در ادامه گفت: مدتی پیش خانواده اولیای دم در ماه محرم و به دلیل احترام و ارادتی که به امام حسین (ع) دارند در قالب پویش به عشق حسین (ع) می بخشم، پس از 4 سال از حق قصاص خود گذشتند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمانشاه با بیان اینکه پویش به «عشق امام حسین (ع) می بخشم» اثرگذاری خوبی در ایجاد و فراهم شدن زمینه صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه داشته‌است، عنوان کرد: این پویش در این مدت آثار و برکات فراوانی در زمینه صلح و سازش پرونده های مهم بخصوص قصاص نفس درکرمانشاه و در سطح کشور داشته و اینگونه فعالیت های فرهنگی که می تواند پرونده های دعاوی و اختلافات بین مردم را به صلح و سازش سوق دهد باید با راهکارها و برنامه ریزی کاربردی بیشتر مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *