صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

لازمه پیشرفت کشور، توسعه تفکر بسیجی در جامعه است

۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳:۰۵
کد خبر: ۴۴۰۷۰۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: برای پیشرفت و توسعه کشور در تمام زمینه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، امنیتی باید تفکر بسیجی در جامعه اسلامی بسط و گسترش داد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، حسین رعیت رئیس دادگاه عمومی بخش مروست در جمع بسیجیان پایگاه‌های مقاومت بسیج روستا‌های ترکان و هرابرجان با اشاره به جایگاه والای بسیج در جامعه اسلامی گفت: برای پیشرفت و توسعه کشور در تمام زمینه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، امنیتی باید تفکر بسیجی در جامعه اسلامی بسط و گسترش داد.

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست اظهار داشت: بسیجیان باید در راستای ارزش‌های دینی حرکت کرده و با الگو گیری از شهداء در راستای اهداف و آرمان‌های امام و شهدا حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به طرح گشت‌های محله محور پایگاه‌های بسیج، افزود: گشت‌ها بسیج محله محور موجب ارتقا امنیت عمومی محله و کمک زیادی در جهت پیشگیری از وقوع جرایم خواهد بود.

رعیت به تشریح قوانین جاری کشور در خصوص ضابطان خاص و عام قوه قضائیه پرداخت و گفت: قوانین مقررات در خصوص حدود و وظایف و اختیارات بسیجیان در این طرح‌ها به عنوان ضابطان دادگستری و از بسیجیان مشخص است و باید بسیجیان قبل از هرگونه اقدامی موضوع را با مقامات مافوق خود هماهنگ نموده و گزارشات را به صورت مکتوب به مقامات قضایی اعلام نمایند.

وی از بسیج به عنوان یک ظرفیت قابل توجه یاد کرد، و ابراز داشت: می‌توان از این ظرفیت مناسب در جهت تحقق آرمان‌های متعالی نظام اسلامی، تداوم آرامش و امنیت در جامعه و پیشبرد اهداف پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از آن بهره گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *