صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ترخیص گروه کالایی ۱ و ۲ که قبل از پایان تیرماه سال جاری بدون انتقال ارز وارد گمرکات شدند

۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۱
کد خبر: ۴۴۰۱۴۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: ترخیص مواد، قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی که تا قبل از پایان تیرماه سال جاری وارد گمرکات کشور شده باشند (گروه‌های کالایی ۱ و ۲) از طریق بدون انتقال ارز هم می‌توانند ترخیص شوند.

به گزارش گروه اقتصاد ، مجتبی خسروتاج اظهار کرد: یکی از تصمیمات جلسات بررسی مسائل اقتصادی کشور که در مورخ ۱/۰۴/۹۷ اتخاذ شده است و طی نامۀ شماره ۱۳۰۵۵-۹۷/م مورخ ۰۳/۰۵/۹۷ ابلاغ شده به این قرار است: وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان ثبت سفارش از محل بند ۹ ماده ۳۸ آئین‌نامۀ اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و ترخیص کلیه کالا‌های گروه ۱ و ۲ که تا پایان تیرماه ۱۳۹۷ بر اساس تأییدیه گمرک جمهوری اسلامی ایران به اماکن گمرکی وارد شده‌اند را با دریافت شماره قبض انبار از بازرگان فراهم نماید.

به گفته وی، در تبصره‌های سه گانه این ماده نیز آمده است:
تبصره ۱: واردکنندگان مشمول این بند مکلفند حداکثر تا پایان شهریور ۱۳۹۷ نسبت به ترخیص کالا‌های مذکور اقدام نمایند.

تبصره ۲: مسئولیت کنترل تاریخ ورود کالا قبل از تاریخ فوق و انطباق شماره قبض انبار مذکور با گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

تبصره ۳: با توجه به اینکه کالا‌های مذکور در گذشته تأمین ارز شده‌اند واردکنندگان مذکور ادعایی جهت تأمین ارز موارد فوق پس از ترخیص را ندارند.

خسروتاج در ادامه افزود: تصمیم فوق‌الذکر باعث می‌شود در ترخیص محموله‌های دپو شده در گمرکات تسریع گردد، البته بخشی از کالا‌های انبار شده در گمرکات ممکن است از محل ثبت سفارش بانکی صورت پذیرفته باشد و متقاضی بخواهد پس از تامین ارز، در قالب ضوابط بانکی و یا در شکل سپرده برات بدون تعهد ترخیص نماید، معهذا این گزینه بدون انتقال ارز نیز از محل بند ۹ ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات برای متقاضیان فراهم است.

وی اضافه کرد: تسهیلات مذکور شامل کالا‌های گروه سوم و کالا‌های ممنوعه نمی‌باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *