صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

۱۰ واحد متخلف تولید لبنیات به ۱۵۶ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸:۴۳
کد خبر: ۴۳۹۹۲۳۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت ۱۰ واحد متخلف تولید لبنیات به ۱۵۶ میلیارد تومان جریمه نقدی خبر داد.

خبرگزاری میزان_ احمد اصانلو در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار تقارن روز خبرنگار با روز عاشورا را نقطه عطف دانست چرا که حضرت زینب پیام رسان واقعه عاشورا برای مردم بود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه سازمان مرجع رسیدگی به تخلفات است و مرجع اصلی کنترل و نظارت بر بازار نیست، افزود: اما رویکرد جدید سازمان تعزیرات برای تسریع در کشف و رسیدگی به تخلفات بازاری حضور در بازار در قالب گشت مشترک با مراجع نظارتی مانند اتاق اصناف، وزارت صمت و… است.

اصانلو با بیان اینکه برخی واحدهای تولیدی تصور می‌کنند ورود دولت در نظارت بر قیمت‌ها تنها بر کالاهای مشمول قیمت دستوری صدق می‌کند افزود: در حالی است که نظارت دولت بر ضوابط قیمت گذاری مشمول تمامی محصولات تولیدی است.

وی با اشاره به بازرسی ۱۲۹ واحد تولید لبنیات در ۲ هفته توسط مدیران شعب سازمان تعزیرات حکومتی در سراسر کشور، افزود: در این بازرسی ها برای ۱۹ واحد تولیدات لبنی پرونده تخلف تشکیل شده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: ۱۰ واحد صنفی از این ۱۹ واحد تولید لبنیات به پرداخت جریمه نقدی ۱۵۶ میلیارد تومانی محکوم شدند.

اصانلو در ادامه گفت: پرونده ۹ کارخانه تولید لبنیات متخلف باقی مانده در حال رسیدگی است که به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک تفسیر و برداشت نادرست تا پیش از این وجود داشت که دولت و حاکمیت دخالت و نظارت بر قیمت گذاری‌ها ندارد، گفت: اما رویکرد دولت سیزدهم نظارت موثر و مطابق قانون بر بارار وکنترل قیمت هاست.

اصانلو اضافه کرد: در نتیجه این رویه برخی واحد تولیدی قیمتی دلخواه را روی محصولات اعمال می کنند اما واقعیت این است که واحدهای تولیدی باید با رعایت ضوابط، قیمت‌گذاری کالاها را انجام دهند.  

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به انجام 55 هزار گشت نظارتی سازمان در ایام عید، گفت: سازمان تعزیرات گرچه در سال‌های گذشته به لحاظ منابع انسانی و سخت افزاری مورد ظلم قرار گرفته از حیث منابع انسانی تامین نشده است اما گشت های سازمان پای کار هستند و در شعب سازمان، پرونده‌های واحدهای صنفی متخلف با 300 تا ۴۰۰ رئیس شعبه در حال رسیدگی است.

محکومیت ۱۲ میلیاردی یک شرکت بسته‌بندی متخلف

اصانلو با اشاره به اینکه یک شرکت بسته بندی که ۷۰ فقره شکایت داشته است در بحث فروش اجباری کالا به ۱۲ میلیارد جریمه محکوم شد، افزود: یکی از شرکت‌های دولتی در 4 ماه گذشته، ۱۰ هزار تن برنج وارداتی را که قرار بوده با نرخ ارز دولتی بین مردم توزیع شود را به این شرکت متخلف سابقه دار تحویل داده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت مذکور به جای توزیع برنج مرتکب فروش اجباری شدهبود و خریداران را مجبور به خرید کالاهای دیگر نیز می کرد، همچنین این واحد ۶ هزار تن شکر را برای توزیع در اختیار داشته که در این رابطه هم تخلف داشته است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه سیاست سازمان تعزیرات حمایت از واحدهای تولیدی قانونمدار است، افزود: در عین حال با واحدهای تولیدی متخلف برخورد قانونی و جدی می‌کند و خط قرمز این دولت مبارزه با اخلال گران است.

اصانلو با اشاره به تغییرات پس از مصوبه سران قوا و افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی، تصریح کرد: بر اساس مصوبه سران قوا اگر واحد متخلف، اقدام به اجرای حکم نکند، اجرای احکام تعزیرات می‌تواند واحد متخلف را پلمب کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیش از این مصوبه، در اجرای احکام سازمان تعزیرات چالش‌های متعددی وجود داشت و این آرا اساسأ فاقد ضمانت اجرایی موثر بود، اضافه کرد: همچنین مجازات‌های قانونی تخلفات بازدارندگی لازم را نداشت.

معاون وزیر دادگستری عنوان کرد: در حال حاضر سازمان تعزیرات حکومتی در مسیر رسیدگی به تخلفات و اجرای احکام شتاب فوق‌العاده گرفته است و به عنوان نمونه شعب سازمان اختیار پلمب واحدهای صنفی متخلف را قبل از قطعیت حکم دارد.

اصانلو با اشاره به جریمه 118 میلیارد تومانی یک شرکت تولید روغن موتور، گفت: در گذشته کمتر از یک درصد جرایم نقدی متخلفان وصول می شد اما درحال حاضر وصول بیش از 30 در صدی جرایم نقدی را شاهد هستیم.

معاون وزیر دادگستری با بیان اینکه براساس قانون بودجه آنچه امسال به عنوان درآمد از سوی سازمان تعزیرات حکومتی مقرر شده است نزدیک به یک هزار میلیارد تومان است اما براساس و مصوبه اخیر سران قوا و افزایش ضمانت اجرایی احکام سازمان تنها در 4 ماه نخست سال وصول حدود ۸۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

از گرانفروشی پروازهای داخلی جلوگیری شد

وی در خصوص قیمت ۵۵ میلیونی بلیت هواپیما تهران نجف گفت: موضوع بلیت های داخلی و خارجی به یکی از شعب ملی ارجاع شد و رئیس شعبه با احضار مدیران شرکت‌های هواپیمای و تفهیم مقررات قانونی برای آنان در حوزه پروازهای داخلی از افزایش یا گرانفروشی شرکت‌های هواپیمایی جلوگیری شد به نحوی که در حال حاضر در حوزه پروازهای داخلی تخلف نداریم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی شرکت‌های هواپیمایی بلیت ها را بر اساس قیمت‌های مصوب ارائه می‌دهند، افزود: در رابطه با اربعین هم، طبق گفته وزیر راه پروازهای عتبات هزینه ۶ میلیونی دارد و این نرخ مبنای نظارت است و چنانچه بلیت بالاتر از این عدد قیمت‌گذاری شود از سوی سازمان تعزیرات با متخلفان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

اصانلو افزود: برای 2 شرکت متخلف پرونده تشکیل شده که یکی از آنها از محل پروازهای چارتری در ماه گردش حساب ۱۵ هزار میلیاردی داشته و مدیران شرکت‌های هواپیمایی متعهد شدند که بلیت پروازهای داخلی را بالاتر از نرخ مصوب ارائه ندهند.
وی در خصوص قیمت برنج نیز ابراز کرد: متولی اصلی جهاد کشاورزی است و اگر گزارشی ارسال شود بررسی می‌کنیم.

2 فروشگاه اینترنتی به دلیل گرانفروشی جریمه شدند

رئیس سازمان تعزیرات از نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی خبرداد و گفت: 2 فروشگاه معروف اینترنتی به دلیل گران‌فروشی محکوم شدند.

اصانلو افزود: در 2 ماه اخیر بیش از ۵۰ فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در سراسر کشور پلمب شدند.

اصانلو ادامه داد: تعزیرات با این واحدهای تولیدی برخورد جدی می‌کند و خط قرمز دولت سیزدهم مبارزه با اخلالگران است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی درباره اثرگذاری مصوبه سران قوا اظهارکرد: این مصوبه کمتر از 2 ماه قبل ابلاغ شده اما پلمب ۱۲ هزار واحد صنفی متخلف، ثبات قیمت و اینکه واحدهای صنفی بدون اجازه وزارت صمت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای کالاها افزایش قیمت ندارند، حاکی از اثرگذاری این مصوبه در این مدت زمان کوتاه است.

معاون وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات تعزیرات برای نظارت بر فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین حسینی گفت: این موضوع توسط شعبه رسیدگی به پرونده‌های ملی در جریان رسیدگی قرار دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *