صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تلاش ما تقویت شرکت‌های تولیدکننده داخلی دارو است

۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۲۶
کد خبر: ۴۳۸۴۰۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: مهمترین موضوع در بحث تامین دارو و افزایش ذخایر دارویی کشور، نقدینگی است، چراکه شرکت‌های دارویی باید نقدینگی کافی داشته باشند تا بتوانند مواد اولیه و دارو‌های مورد نیاز را خریداری کنند، اما به دلیل تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات حوزه دارو، شرکت‌های دارویی، به شدت تحت فشار هستند.

به گزارش گروه جامعه ،غلامرضا اصغری ، اظهار داشت: خوشبختانه با وعده‌هایی که رییس سازمان تامین اجتماعی در اجلاس اخیر روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور داد، در صورتی که این سازمان، مطالبات سه ماه اول امسال را در مردادماه پرداخت کند، می‌تواند به شرکت‌های دارویی کمک کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه نیز به سازمان بیمه سلامت کمک کند تا آن‌ها نیز بتوانند مطالبات حوزه دارو خود را پرداخت کنند و به دنیال آن، شرکت‌ها توانایی تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود را داشته باشند.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: عمده تلاش ما این است که شرکت‌های تولید کننده داخلی دارو، تقویت شوند تا به اندازه کافی، به تولید دارو بپردازند و کشور دچار مشکل روبرو نشود، البته در حال حاضر، وضعیت دارو در کشور مناسب و کمبود‌های دارویی، محدود است.

 اصغری با اشاره به تشکیل منظم جلسات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت، گفت: در تامین ارز مورد نیاز برای تامین داروی کشور، مشکلی وجود ندارد و ارز‌های غیر از یورو، به راحتی تهیه می‌شود، اما مشکل این است که شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده دارو برای تهیه ارز مورد نیاز، به ریال و نقدینگی نیاز دارند که این مبالغ، همان مطالباتی است که شرکت‌ها از بیمه‌ها دارند.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو در پایان اظهار داشت: وزیر بهداشت نیز تاکید دارد که اگر در کشور شرایط تحریم حکمفرما باشد، باید برای مقابله با آن آماده باشیم و ذخایر دارو و تجهیزات پزشکی به مقدار کافی وجود داشته باشد.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *