صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

سیستم آموزش از راه دور در دادگستری استان یزد راه اندازی شد

۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۵۲
کد خبر: ۴۳۸۳۷۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: با بهره گیری از تکنولوژی ویدئو کنفرانس، سیستم آموزش از راه دور شروع به کار کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، حجت اسدی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد در جمع رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان یزد، تصریح کرد: فن‌آوری‌های نوین، فرصت‌های بسیار ارزشمندی است که می‌توان به مدد بهره گیری از این دستاورد‌های جدید، بسیاری از امور را با شرایط بهتر و آسان‌تر مدیریت کرد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد تصریح کرد: به کمک این شیوه می‌توان بسیاری از امور را بدون نیاز به حضور فیزیکی از راه دور به انجام رساند.

این مقام قضایی، صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه را از مهمترین محاسن این شیوه دانست و اظهار داشت: اگر کلاس آموزش و یا یک جلسه اداری و یا قضایی بخواهد با شیوه‌های مرسوم حضوری منعقد شود، تشریفات مرسوم اداری زیادی باید طی شود تا کارکنان از شهر‌های دور و نزدیک در یک محل جمع شوند، یک روز کاری را مأموریت بگیرند و با صرف وقت و هزینه زیاد، این کلاس و یا جلسه برگزار گردد، اما با کمک فن آوری‌های نوین می‌توان این جلسه را با صرف وقت و هزینه بسیار اندک برگزار کرد.

وی تصریح کرد: باید تکنولوژی را به خدمت گرفت تا به کمک آن امور را تسهیل و تسریع کرد که سیستم آموزش از راه دور یکی از همین روش هاست که بسیار می‌تواند در اجرای کار راهگشا باشد.

معاون آمار و فنآوری اطلاعات دادگستری استان یزد ابراز داشت: از این شیوه می‌توان به جای احضار متهم و برگزاری دادگاه نیز بهره گرفت.

اسدی ادامه داد: امروزه احضار متهمین دارای چندین پرونده از استان‌های دیگر برای حضور در جلسه دادرسی، هزینه‌های زیادی را بر حاکمیت و حتی متهم زندانی وارد می‌کند؛ چراکه باید یک متهم دارای پرونده تحت شرایط امنیتی خاص از استانی به استان دیگر احضار شود که می‌توان هم از نظر وقت و هم از نظر هزینه‌های مادی و معنوی این دادگاه را با شیوه ویدئو کنفرانس با کمترین هزینه و بدون تبعات امنیتی برگزار کرد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: به مدد این سیستم و تکنولوژی که در ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۶۵۹ مجوز استفاده از این تکنولوژی‌ها و الکترونیکی شده قوه قضاییه با توجه به شرایط قانونی و زیرساخت‌های مناسب دیده شده است، می‌توان جلسه دادرسی را اداره و برگزار کرد حتی اگر هر یک از اصحاب دعوی، شهود و یا وکیل در شهر‌های دیگری باشند و از طریق ویدئو کنفرانس اظهارات آن‌ها تویط دادگاه اخذ گردد.

وی از برگزاری جلسات مختلف اداری و یا قضایی به شیوه ویدئو کنفرانس به عنوان یک راهکار مدرن در برگزاری و اداره جلسات یاد کرد و گفت: در فرآیند اداری حاضر، جلسات بسیار متعددی با موضوعات و عناوین مختلف در ماه تشکیل می‌گردد که مسئولان و مدیران را برای حضور در جلسه به یک نقطه فرا می‌خواند و این درحالی است که می‌توان جلسات را با استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس به راحتی و بدون نیاز به حضور و سفر از شهری به شهر دیگر برگزار کرد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *