صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

جزئیات پیشروی نیرو‌های سوری در روز نخست عملیات در جنوب؛ تروریست‌ها در آستانه قیچی شدن در شمال شرق استان درعا

۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳:۰۱
کد خبر: ۴۲۸۰۷۸
یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان از حملات شدید هوایی، توپخانه و موشکی علیه تروریست‌ها خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، ۲۴ ساعت از شروع عملیات نیرو‌های ارتش سوریه در جنوب سوریه می‌گذرد و آخرین خبر‌ها حاکیست مواضع عناصر تروریستی به شدت در شمال شرق استان درعا و مناطق غربی استان سویدا هدف قرار گرفته می‌شود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان از حملات شدید هوایی، توپخانه و موشکی علیه تروریست‌ها خبر داد و گفت: در ساعات گذشته مناطق «دیرداما، البستان، العلالی، برغشه، الشیاحات و المدوره» در شمال شرق درعا و غرب استان سویدا از اشغال عناصر تروریستی خارج شده است.

این منبع میدانی افزود: نیرو‌های سوری در محور نخست عملیات در تلاش هستند شهرک راهبردی «بصری الحریر» را به کنترل خود دربیاورند و عناصر تروریستی را در شمال شرق استان درعا (منطقه اللجاه) محاصره کنند.

وی تصریح کرد: در محور دوم عملیات هم نیرو‌های ارتش سوریه در شرق استان درعا درصدد هستند شهرک «رخم» را در حومه غربی فرودگاه «الثعله» پاکسازی کنند و به سمت شهرک‌های «الغاریه شرقی و غربی» پیشروی کنند.

اگر نیرو‌های سوری بتوانند شهرک‌های مورد اشاره را در محور دوم عملیات به کنترل در بیاورند، عناصر تروریستی در مساحت وسیع تری در شمال شرق و شرق استان درعا محاصره می‌شوند.

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد، نیرو‌های ارتش سوریه مانند عملیات‌های گذشته راهبرد قیچی کردن عناصر تروریستی را در دستور کار قرار داده اند که در نهایت منجر به محاصره و تسلیم شدن آنان می‌شود.

به گزارش میزان، با پیشروی سریع نیرو‌های سوری در شمال شرق استان درعا، گروه‌های تروریستی در منطقه «اللجاة» آمادگی خود را برای انجام مذاکره، تحویل سلاح و تخلیه مناطق اشغالی اعلام کردند.

در حال حاضر، حدود ۵۰ درصد از مساحت استان درعا در بخش‌های غربی، شرقی و جنوبی از جمله مناطق «کفرناسنج، الحاره، بصری حریر، بصری الشام، داعل، ابطع، نصیب» تحت اشغال گروه‌های تروریستی است.

حدود ۵ درصد از جنوب غرب استان درعا که هم مرز با جولان اشغالی است تحت اشغال گروه تروریستی داعش است که شامل مناطق مهمی از جمله «تسیل، جللین، سحم جولان و...» است.

به گزارش میزان، نیرو‌های ارتش سوریه حدود ۴۵ درصد از استان درعا شامل بخش‌های شمالی و مرکزی و مناطق مهمی از جمله «شمال شهر درعا، دیرالعدس، ازرع و ...» را تحت کنترل دارند.

گروه‌های تروریستی «شباب السنه، جبهه النصره، جیش الخالد، کتائب تیپ المقدس» در مناطق اشغالی استان درعا در جنوب سوریه حضور چشمگیری دارند که به صورت مستقیم توسط جبهه غربی - عربی - صهیونیستی حمایت می‌شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *