صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

روستای صخره‌ای ایران رابیشتر بشناسید+ تصاویر

۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۰۷۲۶۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
کندوان یکی از ۳ روستای صخره‌ای جهان است که در دل صخره‌های ساخته شده و حال حاضر درآن سکونت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، کندوان در استان آذربایجان شرقی و در شهر اسکو قرار گرفته و به دلیل ساخته شدن در دل صخره‌ها به روستای صخره‌ای ایران معروف شده است.

این روستا هم به عنوان یک اثر بسیار ارزشمند در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و هم شهرت جهانی دارد و تنها روستای صخره‌ای در جهان است که در حال حاضر در آن سکونت می‌شود.

دو روستای دیگر، یکی روستای کاپادوکیه در کشور ترکیه و دیگری روستای داکوتا در آمریکا است که بر خلاف کندوان که در آن زندگی جاری است، در این ۲ روستا کسی زندگی نمی‌کند.

گفتنی است کندوان یکی از ۳ روستای صخره‌ای جهان است که موجب جذابیت بی نظیر آن شده  و معماری این روستا و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در جهان محسوب می‌شود.

شنیده‌ها حاکی از ان است که تاریخچه‌ سکونت در این روستا به قرن هفتم هجری باز میگردد و در آن دوران، مردم روستای حیله ور که در ۲ کیلومتری غرب کندوان زندگی می‌کرده اند، برای در امان ماندن از چنگال مغول‌ها تصمیم کوچ به دشت کندوان و ساختن می‌گیرند.

تصمیم می‌گیرند تا از چنگال مغول‌ها در امان بمانند و به همین دلیل به دشت کنار یعنی کندان می‌روند. آن‌ها کم کم شروع به کندن روستا با دست می‌کنند تا بتوانند در دل آن برای خود پناهگاهی بسازند و این چنین می‌شود که سکونت در روستای کندوان آغاز می‌شود.

برای رسیدن به روستای کندوان باید از تهران حدود ۶۷۹ کیلومتر رانندگی کرد و از شهر‌های قزوین، زنجان، تبریز عبور کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *