صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

"ملت افغانستان" همواره با شکست متجاوزین حماسه‌های بزرگی خلق کردند

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۳۸
کد خبر: ۴۰۶۶۳۵
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان گفت: ملت افغانستان هیچگاه در برابر متجاوزین به سرزمین خود سر فرود نیاوردند و همواره در طول تاریخ حماسه‌های بزرگی را مانند شکست بریتانیای کبیر، شکست ارتش سرخ شوروی خلق کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، مراسم بزرگداشت شهید مزاری با حضور محمد محقق، معاون اجرایی دولت افغانستان، سفیر افغانستان در تهران و نیز جمعی از علما، اندیشمندان و مهاجرین افغانستانی مقیم ایران در باغ‌ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

محمدرضا اسماعیلی رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان در این مراسم گفت: تجلیل از مقام و جایگاه شهید، تکریم و قدردانی از ارزش‌های والای انسانی است که با اهدای خون خود از مرزهای شرف و انسانیت پاسداری کردند و شهید مزاری از جمله کسانی است که با دیگر شهدای نهضت اسلامی افغانستان برای سربلندی و عزت و استقلال مردم افغانستان والاترین سرمایه خود یعنی جان و خون و زندگی‌ خود را فدا کرد، و به همین خاطر وظیفه داریم تا به پاس آن همه رشادت و حماسه‌های بزرگ انسانی از آن عزیزان قدردانی و تجلیل کنیم.

وی افزود: شهید مزاری در واقع هدف شوم فتنه تکفیر و افراط قرار گرفت و در راه تعالی بخشیدن به ارزش‌های ملی و دینی به شهادت رسید. شهید مزاری علاوه بر اینکه از توان فرماندهی و سازماندهی بالایی برخوردار بود اما هیچگاه خود را از مشورت فرماندهان و مسئولین جهادی بی‌بهره نمی‌ساخت.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در زمستان 1370 در واپسین ماه‌های دوره جهاد ملت افغانستان توفیق داشتم 45 روز با شهید مزاری همراه باشم و در این مدت ساده‌زیستی، مشی طلبگی و تهجد و روزه‌داری و انس با قرآن از جمله ویژگی‌هایی بود که شهید مزاری به آنها مزین گشته بود و او همواره آرامش خود را در پناه منویات قرآن و مکتب اهل‌(ع) جستجو می‌کرد.

وی تصریح کرد: شهید ربانی، شهید مصطفی کاظمی، شهید استاد توانا و شهید احمد شاه مسعود و همه شهدای نهضت اسلامی افغانستان شایسته تجلیل و قدردانی هستند.

اسماعیلی در تحلیل شرایط و حساسیت‌های کنونی افغانستان گفت: ملت افغانستان هیچگاه در برابر متجاوزین به سرزمین خود سر فرود نیاوردند و همواره در طول تاریخ حماسه‌های بزرگی را خلق کرده‌اند. شکست بریتانیای کبیر، شکست ارتش سرخ شوروی و نیز مقاومت در برابر متجاوزین غربی از این قبیل می‌باشد.

رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان تصریح کرد: استکبار جهانی با همراهی حامیان جریان‌های افراط و تفریط دیروز خط فتنه و انحرافی داعش را خلق کردند تا با ظن خود سرزمین‌های اسلامی را با این فتنه سرگردان نمایند. اما با فضل الهی و همت ملت‌های افغانستان، عراق، پاکستان، لبنان، ایران، سوریه این فتنه اگرچه با ریخته شدن خون‌های پاکی همراه شد اما عقیم ماند و مقاومت بین‌الاسلامی ملت‌های مسلمان منطقه این سرطان مضمحل ساختند و با فضل و عنایت الهی شکست خفت‌بار و ذلیلانه‌ای را به حامیان آنان وارد کردند.

وی افزود: اما امروز همان حامیان داعش در صدد انتقام‌گیری از مقاومت بین‌الاسلامی کشورهای منطقه هستند و در این مرحله نقش و رسالت علما و بزرگان و اندیشمندان است که با آگاهی بخشیدن به ملت‌های خود و دعوت به انسجام و وحدت اسلامی مانع از شرارت این فتنه گردند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *