صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ضرورت توسعه همکاری بین نهاد‌های پیشگیری و صدا و سیما

۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۰۵۳۶۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر شورای ارتقاء آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی قوه قضاییه بر توسعه همکاری بین نهاد‌های پیشگیری با صدا و سیما تاکید کرد و گفت: با توجه به فعالیت‌ها و اقداماتی که به منظور پیشگیری از وقوع جرایم در حال انجام است، کارشناسان ادارات کل پیشگیری می‌توانند در ارتقای سطح کیفی برنامه‌های رسانه ملی نقش مؤثری داشته باشند.

مهدی افتخاری دبیر شورای ارتقاء آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی بر توسعه همکاری بین نهاد‌های پیشگیری با صدا و سیما تاکید کرد و گفت: با توجه به فعالیت‌ها و اقداماتی که به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است، کارشناسان ادارات کل پیشگیری می‌توانند با اعلام نظر تخصصی و در اختیار گذاشتن محتوای پیشگیرانه در ارتقای سطح کیفی برنامه‌های رسانه ملی و میزان اثربخشی آن‌ها نقش مؤثری داشته باشند.

وی بیان کرد: کودکان و نوجوانان از جمله مهم‌ترین جوامع هدفی هستند که رسانه ملی می‌تواند با تهیه و تولید برنامه‌های موضوعی مناسب، نسبت به نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در میان این قشر، با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مشارکت و همکاری سازنده‌ای داشته باشند.

این مقام قضایی اظهار کرد: با تشکیل اتاق فکر و کارگروهی متشکل از کارشناسان معاونت و عوامل تولید برنامه‌های تلویزیونی می‌توان نسبت به ارائه و انتقال مفاهیم پیشگیرانه اقدام کرد.

افتخاری تصریح کرد: می‌توان در این کارگروه مهارت‌های اجتماعی مورد توجه و تأکید پیشگیری‌های رشدمدار را که توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی تهیه و تدوین شده است در اختیار تهیه‌کنندگان تلویزیونی قرار داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *