صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

چرایی عدم توقف عملیات جستجوی پیکر‌های جانباختگان حادثه سقوط هواپیما با وجود شرایط جوی نامساعد

۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱:۰۱
کد خبر: ۴۰۱۳۲۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون هیچ برنامه‌ای برای توقف عملیات جستجوی پیکر‌های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای آسمان نداریم چرا که اکنون خطری جان نیرو‌های امدادی را تهدید نمی‌کند.

سید علی وفایی مقدم در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: پس از حادثه برخورد هواپیمای آسمان با کوه دنا و کشته شدن مسافران این هواپیما، عملیات تیم‌های امدادی به منظور انتقال پیکر‌های جانباختگان حادثه به پایین کوه در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: تلاش ما این است که تمام اقدامات صورت گرفته به صورت علمی و تخصصی بوده تا در مسیر عملیات مشکلی برای امدادگران حاضر در منطقه ایجاد نشود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط دشوار منطقه اظهارکرد: اکنون شرایط دسترسی به لاشه هواپیما و پیکر‌های جانباختگان حادثه بسیار دشوار است چرا که در منطقه شاهد وقوع کولاک، بارش برف و مه شدید هستیم. 

وفایی مقدم در پاسخ به انتقادات مطرح شده مبنی بر چرایی متوقف نشدن عملیات تجسس به دلیل شرایط جوی نامناسب در منطقه خاطرنشان کرد: اکنون به هیچ وجه عملیات متوقف نمی‌شود و هر جا که امکان خطر جانی برای امدادگران وجود داشته باشد عملیات جستجو متوقف خواهد شد. 

وی با اشاره به استمرار ارزیابی تیم‌های تخصصی در رابطه با وضعیت منطقه تصریح کرد: نیرو‌های ارتش، هوانیروز، هلال احمر و اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب تیم‌های ارزیاب به منطقه سقوط هواپیما اعزام شده و وضعیت منطقه و خطرات آن را رصد می‌کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: توقف احتمالی عملیات جستجو از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام می‌شود و اکنون این مقام مسئول دستوری در زمینه توقف عملیات اعلام نکرده است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *