صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تبدیل خانه 200ساله طبیب شوشتری به اقامتگاه سنتی

۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۰۱۰۴۱
مرمت خانه طبیب شوشتری با قدمت حدود 200 سال، پس از گذشت چهار سال با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان و مالک خصوصی به پایان رسیده و تبدیل به نخستین اقامتگاه سنتی در دل بافت تاریخی شوشتر شده است.

به گزارش گروه جامعه ،علیرضا طبیب شوشتری مالک این بنای تاریخی امروز سه‌شنبه ۸ اسفند ۹۶ با اعلام پایان مرمت این بنای تاریخی گفت: «خانه طبیب شوشتری یکی از بنا‌های باارزش استان خوزستان و شهرستان شوشتر به‌شمار می‌رود که مرمت آن پیش از آن‌که در فهرست آثار ملی قرار گیرد آغاز شده بود.»

وی افزود:با این وجود پس از ثبت این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان مرمت آن مشتمل بر چهار طبقه همکف، طبقه اول، شبستان و شوادان است انجام شد و هم‌اکنون با اخذ پروانه بهره‌برداری با درجه یک تبدیل به اقامتگاه سنتی شده است.

مالک خانه طبیب شوشتری تأکید کرد:اقامتگاه طبیب شوشتری به‌عنوان نخستین اقامتگاه سنتی شهرستان شوشتر هم‌اکنون با ۱۰ اتاق و ظرفیت پذیرش ۳۹ نفر در مرکز بافت تاریخی شوشتر و در نزدیکی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر آماده ارائه خدمات به گردشگران است.

وی افزود:سازه‌های آبی تاریخی شوشتر ظرفیت تاریخی ارزشمند استان خوزستان و شهرستان شوشتر به‌شمار می‌رود، اما از آنجایی که شوشتر فاقد اقامتگاه مناسب برای گردشگران بود به‌ندرت گردشگران در این شهر اقامت داشتند که امید می‌رود با احیای این بنای تاریخی و تبدیل آن به اقامتگاه سنتی فضا و خدمات بهتری برای گردشگران فراهم آید.

خانه طبیب شوشتری یکی از بنا‌های ارزشمند دوره قاجار است. این بنای تاریخی نزدیک به ۲۰۰ سال قدمت دارد و در تاریخ ۹۳/۴/۴ با شماره ملی ۳۱۰۸۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *