صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تشکیل اکیپ‌های گشت برای جلوگیری از زمین‌خواری در ایام نوروز

۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷:۴۵
کد خبر: ۴۰۱۰۱۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رييس دادگستري شهربابك از تشکیل اکیپ‌های گشت برای جلوگیری از زمین‌خواری در ایام نوروز خبر داد و گفت: طی سال جاری از ۲۷۴ هزار متر مربع اراضی ملی شهرستان شهربابک رفع تصرف شد.
رمضان آقامحمدی رییس دادگستری شهرستان شهربابک استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ،  از تشکیل اکیپ‌های مختلف در جهت پیشگیری از هرگونه سوء استفاده، زمین خواری و تصرف اراضی ملی ویژه ایام عید نوروز خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۴ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان شهربابک رفع تصرف شده است.

 آقامحمدی در شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان شهربابک اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی شده و مسدود شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۲۷۴ هزار مترمربع اراضی رفع تصرف شده،۱۵۷ هزار متر مربع توسط اداره مسکن و شهرسازی، ۱۰۰ هزار متر مربع توسط شرکت آب منطقه ای، ۱۰ هزار مترمربع توسط اداره منابع طبیعی و ۷۵۰۰ متر مربع توسط بنیاد مسکن رفع تصرف شده است.

این مقام قضائی با تاکید بر حفظ اراضی ملی اظهار داشت: دستگاه قضائی با متخلفین و زمین خواران اراضی ملی، منابع طبیعی، حریم و بستر رودخانه‌ها برخورد قاطع و قانونی می‌نماید.

وی گفت: هدف از تشکیل این شورا، ارائه راهکار‌هایی برای حفظ حقوق بیت‌المال، حفظ حقوق عامه، هم‌افزایی، شناسایی خلاء‌های قانونی و تقویت یگان‌های عمل کننده است.

رئیس دادگستری شهرستان شهربابک با بیان اینکه برداشت غیر‌مجاز شن و ماسه در شهرستان و تخریب بی‌رویه پوشش گیاهی باعث افزایش ریزگرد‌ها در شهربابک شده است، گفت:در این راستا به ۶۱ نفر اخطار داده‌ایم و ضرورت دارد، نقشه و اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی تهیه شود.

برخورد قاطع با متعرضین به اراضی ملی

ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک گفت: دستگاه قضائی آماده برخورد قاطع و قانونی با زمین‌خواران اراضی ملی می‌باشدو در این موضوع با هیچ کسی مسامحه و اغماض نمی‌شود و تا کنون نیز دستورات قاطع در این زمینه صادرشده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *