صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آمار ورود زائران به مشهد مقدس در سال ۹۶ به چند میلیون نفر رسید؟

۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۶
کد خبر: ۴۰۰۸۶۴
مدیر کل دفتر امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ میلیون و ۵۹۰ هزار زائر به مشهد مقدس وارد شدند که اغلب آنان در مکان‌های اقامتی پیش بینی شده اقامت یافتند.
به گزارش گروه فضای مجازی ،  مهدی فروزان افزود: این در حالی است که مشهد در کل سال گذشته میزبان ۲۸ میلیون و ۴۵۰ هزار زائر بود.

وی اظهار کرد: میزان اسکان واحد‌های رسمی و غیر رسمی خراسان رضوی در سال جاری نسبت به سال گذشته، ۱۴.۴ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: هتل‌ها و هتل آپارتمان ها، میهمان پذیر‌ها و خانه‌های مسافر، پارک‌های زائر، مدارس، حسینیه ها، مهمانسرا‌ها و زائر سرا‌های دولتی، زائر سرا‌های ارزان قیمت و زائر شهر رضوی، پذیرای زائران هستند و امسال ۲۹۸ هزار و ۶۳۰ تخت در ۲ هزار و ۷۰۱ واحد در این زمینه مهیا شده اند.
وی گفت: نقشه گردشگری شهر مشهد برای نوروز ۹۷ آماده خواهد شد و ۲۶ اسفند ماه نیز مانور خدمات سفر استان در بوستان غدیر برگزار خواهد شد.

جانشین دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در راستای ارزیابی از واحد‌های خدمات دهنده به مسافران و زائران از ۲۴ اسفند ۹۶ لغایت ۲۰ فروردین ۹۷ بازرسین وزارت کشور ارزیابی از نحوه خدمات رسانی به زائران و مسافران را در کشور و استان مورد بازدید قرار می‌دهند.

سید جعفر زراعتی افزود: این ارزیابی‌ها شامل بیمارستان ها، داروخانه ها، مراکز عرضه ارزاق عمومی، هتل‌ها و سالن‌های غذاخوری، راه آهن، پایگاه‌های سیار نیروی انتظامی، جاده ای، هلال احمر و امداد خودرو، ادارات آب و برق، تاکسیرانی و اتوبوسرانی، فرودگاه، پایانه‌های مسافربری و راهنمایی و رانندگی است.

وی اظهار کرد: در شهرستان‌های واقع در مسیر تردد مسافران و زائران نیز بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی و بازارچه‌های سوغات و محصولات روستایی ایجاد می‌شود که به ترویج فرهنگ و آداب و رسوم محلی می‌پردازند.
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *