صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

افزایش قیمت تیبا و دنا پلاس امروز در بازار/ خودروهای 40 میلیونی/ ولوو XC40 تمام الکتریکی در راه است/ قیمت و مشخصات فنی هیوندای i30 N اعلام شد

۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰:۴۵
کد خبر: ۳۹۹۹۷۷
در بسته اخبار خودرو امشب اخباری از جمله افزایش قیمت تیبا و دنا پلاس امروز در بازار، خودروهای 40 میلیونی، ولوو XC40 تمام الکتریکی در راه است و قیمت و مشخصات فنی هیوندای i30 N اعلام شد می خوانیم.

به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امشب اخباری از جمله افزایش قیمت تیبا و دنا پلاس امروز در بازار، خودروهای 40 میلیونی، ولوو XC40 تمام الکتریکی در راه است و قیمت و مشخصات فنی هیوندای i30 N اعلام شد می خوانیم.

 

 

افزایش قیمت تیبا و دنا پلاس امروز در بازار

شما نیوز نوشت: بررسی وضعیت بازار خودرو‌های داخلی نشان می‌دهد امروز قیمت تیبا SX با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی همراه بوده و دنا پلاس رشد قیمت ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

در بازار خودرو‌های داخلی، امروز قیمت تیبا با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی همراه شد و دنا پلاس نیز رشد قیمت ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد.

در مقابل، قیمت پژو پارس LX با افت یک میلیون تومانی همراه شده و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز یک میلیون تومان کاهش یافته است. قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز در بازار امروز ۳۰۰ هزار تومان افت داشته است.

جدول قیمت خودرو‌های داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:

با 40 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟

میزان نوشت: با مبلغ 40 میلیون تومان امکان خرید خودروهایی مانند دنا، رنو تندر90، ام وی ام X33‏ ، پژو 206 SD‏ ، پژو 207‏ ، پژو پارس‏ و موارد مشابه را دارید.

سایر خودروها به شرح زیر است:

 

ولوو XC40 تمام الکتریکی در راه است

خودروبانک نوشت: بعد از تایید اولین پیشرانه 3 سیلندر ولوو برای XC40، حال این خودروساز سوئدی تایید کرده است که یک سیستم محرک تمام الکتریکی برای ولوو XC40 در راه خواهد بود.

طبق ادعای منابع خبری، شرکت خودروسازی ولوو زیر چتر حمایت "جیلی" به عنوان کمپانی خودروسازی مادر، در نظر دارد تا یک سیستم محرک تمام الکتریکی برای XC40 عرضه کند که در برنامه ریزی‌های اولیه این شرکت، متشکل از 2 موتور الکتریکی بر روی چرخ جلو و چرخ عقب بوده و همچنین مجموعه باتری‌های آن با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، می‌توانند تا حداکثر 500 کیلومتر محدوده حرکتی داشته باشد که انتظار می‌رود توسعه آن تا پایان سال 2019 میلادی تمام شده و به مشتریان عرضه شود.

شاید ولوو XC40 یک سیستم محرک تمام الکتریکی دریافت کند، اما پیش از این شرکت خودروسازی ولوو تایید کرده بود که اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت، یک محصول "هاچ بک" سایز بزرگ و یا "کراس اوور" خواهد بود که برمبنای طرح کانسپت 40.2 توسعه پیدا خواهد کرد. جالب است بدانید که این طرح کانسپت به همراه خودروی سدان 40.1 در نمایشگاه اتومبیل پاریس 2016 معرفی شد، اما حالا کمپانی خودروسازی ولوو در نظر دارد تا با استفاده از پلتفرم CMA و همچنین ویژگی‌های ظاهری این اتومبیل کانسپت، اولین محصول تمام الکتریکی خود را تا سال 2019 میلادی راه اندازی کند.

در فرم مفهومی، شرکت خودروسازی ولوو ادعا کرده بود که خودروی 40.2 می‌تواند محدوده حرکت 350 کیلومتر داشته باشد، اما اخیرا رئیس بخش تحقیق و توسعه ولوو در مصاحبه خود با وبسایت "اتوکار"، اعلام کرده است که سیستم‌های محرک الکتریکی این شرکت در صورت استفاده بر روی خودروها، می‌تواند محدوده حرکت بیش از 480 کیلومتر تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها داشته باشد که به طور مستقیم، رقابت با تسلا مدل 3 را هدف قرار داده است.

قیمت و مشخصات فنی هیوندای i30 N اعلام شد

زومیت نوشت: بخش N یا پرفورمنس هیوندای به تازگی تاسیس شده و هدف آن ساخت خودروهای اسپرت با عملکرد بالا است. i30N؛ به عنوان اولین محصول؛ اهمیت زیادی در سبد هیوندای و دپارتمان N پرفرمنس دارد.

اولین محصول سری N با مدیریت آلبرت بیرمن که به مدت ۲۰ سال هدایت بخش M power بی‌ام‌و را برعهده داشت؛ هیوندای i30 N است. این هاچبک زیبا و جذاب، از اواسط فروردین‌ماه با قیمت ۳۱ هزار دلار عرضه می شود.

از مهم‌ترین رقیبان i30 N، می‌توان فولکس‌واگن گلف GTI، سئات کوپرا و پژو 308GTI را نام برد که قیمتی در بازه‌ی ۳۰ تا ۴۰ هزار دلاردارند.

طبیعتا خریداران بسته به مکان خود باید هزینه تحویل خودرو را نیز پرداخت کنند. حدود قیمت  ۳۱ هزار دلاری برای این مدل بسیار عالی است و خریداران زیادی را به سوی خود جذب می کند. هیوندای i30 N به صورت اساندارد به پیشرانه ۲ لیتری چهارسیلندر توربو شارژ با قدرت ۲۷۰ اسب بخار و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور در حالت عادی مجهز شده است. البته گشتاور آن در حالت بوست به عدد ۳۷۸ نیوتن متر خواهد رسید.

از تجهیزات این مدل می‌توان به اگزوز متغیر فعال، دیفرانسیل الکترومکانیکی لغزش محدود، سیستم کنترل حرکت، چرخ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی با تایرهای Pirelli P-Zero HN، چراغ‌های LED جلو و عقب، چراغ‌های LED روشن در روز، کنترل هوای دوگانه، سیستم راهیابی ماهواره‌ای 8 اینچی سازگار با اپل car play و اندروید اتو، پدال‌های اسپرت آلومینیومی نام برد. همچنین صندلی‌های ورزشی جلو باروکش چرمی، فرمان باروکش چرم، کلید لمسی کنترل حرکت همه شیشه‌های خودرو، تنظیم چندحالته صندلی راننده، چراغ‌های اتوماتیک، دوربین دید عقب خودرو و سنسور میزان فشار باد لاستیک خودرو اشاره کرد. دامپرهای الکترونیکی رضایت بخشی در هر چرخ بکار گرفته‌شده که باعث می‌شود i30 N هم در جاده و هم در پیست کارهایی انجام دهد که بسیاری از رقبای دیگر قادر به انجام آن‌ها نیستند. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به ترمزدستی و نشانگر دنده‌معکوس اشاره کرد که با گرم شدن خودرو، این نشانگر به رنگ قرمز درمی‌آید.

از تجهیزات ایمنی i30 N می‌توان به ۷ کیسه هوا و سیستم حسگرهای هوشمند هیوندای که شامل ترمزهای اضطراری مستقل، هشدار توجه راننده، هشدار برخورد با مانع و سیستم راهنمای حرکت بین خطوط است، نام برد.بااین‌وجود هیچ‌گونه سیستم کروز کنترل تطبیقی یا تشخیص نقطه کور وجود ندارد.

مشتریان می‌توانند بنا به نیاز خود یکی از دو پکیج لوکس و پکیج لوکس با سقف سانروف را برای این مدل انتخاب کنند.

پکیج لوکس شامل تجهیزاتی مانند سنسور پارک جلو، آیینه بیرونی تاشو، شیشه‌های ضد اشعه مضر خورشید، صندلی راننده با تنظیمات دوازده‌گانه و حافظه ذخیره‌سازی، صندلی‌های جلو با چرم جیر، سوییچ هوشمند با دکمه استارت، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، شیشه‌های مات شونده، صندلی جلو و فرمان با سیستم گرم‌کننده، همراه با آیینه عقب الکتروکرومیکی می‌شود؛ که با هزینه‌ی ۲,۴۰۰ دلار قابل خریداری هستند. پکیج لوکس با سقف پانورامیک هم ۳,۹۰۰ دلار هزینه‌ی اضافی نسبت به مدل استاندارد خواهد داشت. با این حساب، سقف پانورامیک به تنهایی ۱۵۰۰ دلار، خرج دارد.

رنگ‌های خاصی هم برای این خودرو در نظر گرفته‌شده است که با پرداخت ۴۰۰ دلار اضافی قابل‌ارائه می‌باشند. این رنگ‌ها شامل سفید قطبی، سیاه فانتوم، خاکستری میکرون متالیک، آبی کم‌رنگ، قرمز  جامد و مشکی متالیک هستند.

جالب است بدانید که آستانه‌ی قیمت هیوندای i30 استاندارد با پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۱۶۲ اسب بخار و زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹ ثانیه، حدود ۱۶ هزار دلار خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *