صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

فاجعه‌ای که جان 100 میلیون انسان را تهدید می‌کند + تصاویر

۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۹۶۹۹۵
دانشمندان ژاپنی اخیرا شواهدی مبنی بر شکل‌گیری حجم انبوهی از گدازه‌ها در زیر آب‌های این کشور کشف کرده و هشدار دادند که فوران این گدازه‌ها می‌تواند جان 100 میلیون نفر را بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، دانشمندان ژاپنی اخیرا شواهدی مبنی بر شکل‌گیری حجم انبوهی از گدازه‌ها در زیر آب‌های این کشور کشف کرده و هشدار دادند که فوران این گدازه‌ها می‌تواند جان 100 میلیون نفر را بگیرد.

پایگاه دیلی میل در گزارشی به این مسئله پرداخته و می‌نویسد: این آتشفشان غوطه‌ور در زیر آب‌های سواحل ژاپن که 7300 سال پیش فوران کرده، می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

در این گزارش دیلی میل آمده است که دانشمندان شواهی مبنی بر وجود حجم گسترده‌ای از گدازه در بستر آتشفشان «کی‌کای» کشف کرده‌اند.

دانشمندان بر این عقیده هستند که این تپه گدازه‌ای در حال حاضر حاوی 32 کیلومتر مکعب ماگما بوده و تغییرات سطح آن نشان می‌دهد که این تپه گدازه‌ای در حال افزایش است.

در حال حاضر این تپه گدازه‌ای عرضی معادل 10 کیلومتر و ارتفاع 600 متر دارد و دانشمندان می‌گویند فوران این حجم انبوه از گدازه می‌تواند بدون هیچ‌گونه هشداری رخ دهد و در صورت وقوع چنین امری جان 100 میلیون نفر به خطر خواهد افتاد.

محققان می‌گوید چنین فورانی می‌تواند منجر به  آزاد شدن مقدار زیادی دود و خاکستر شده و یک «زمستان آتشفشانی» ایجاد کند.

بر اساس اعلام دانشمندان این تپه گدازه‌ای در جنوب جزیره «کیوشو» در ژاپن قرار دارد و احتمال فوران آن تا 100 سال آینده تنها یک درصد است.

 

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *