صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

واقعیت ها درباره عاق والدین/ عاق پدر از ته دل و گیراست

۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵:۰۱
کد خبر: ۳۹۶۶۸۳
کارشناس علوم قرآنی گفت: چون مادر احساساتی تر است زودتر نفرین می کند اما پدر به دلیل تحمل و بردباری بیشتر، تا آن جا که باید نفرین نکرده و عاطفی برخورد نمی کند اما وقتی نفرین کرد از ته دل و گیراست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقریان کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: در واقع عاق والدین در دو بعد وجود دارد یعنی گاهی عاق فرزند هم داریم به نحوی که والدین عاق فرزند می شوند.

وی در همین راستا افزود: عاق والدین هم بعد دیگری است که با توجه به جایگاه پدر و مادر نشان دهنده غضب و ناراحتی از فرزندان است. غضب و ناراحتی آن ها غضب و ناراحتی خدا را به همراه دارد و هر چه بیشتر شود خشم و ناراحتی بیشتر خدا را به همراه دارد و چوب آن هم محکم و قوی تر است.

این کارشناس علوم قرآنی به بررسی عاق پدر و مادر نسبت به فرزندان پرداخت و اظهار کرد: مادر جایگاه برتری در ارتباطات و امور معنوی دارد اما مدیریت خانواده با پدر است. نمونه آن در این روایت آمده است که شخصي خدمت رسول خدا(ص) آمد و گفت: اي رسول خدا، من هيچ كار زشتی نمانده كه انجام نداده باشم، آيا می توانم توبه كنم؟ حضرت فرمود: آيا هيچ يك از پدر و مادرت زنده هستند؟ گفت: بله، پدرم. رسول خدا(ص) فرمود: برو به او نيكی كن تا آمرزيده شوی. وقتی او راه افتاد، حضرت فرمود: كاش مادرش زنده بود. يعنی اگر او زنده بود و به او نيكی می كرد، زودتر آمرزيده می شد.

وی درباره این که عاق مادر موثرتر است یا پدر توضیح داد: چون مادر احساساتی تر است زودتر نفرین می کند اما پدر تحمل و بردباری اش بیشتر است و تا آن جا که باید نفرین نکرده و عاطفی برخورد نمی کند؛ اما وقتی نفرین کرد از ته دل و گیراست.

حجت الاسلام والمسلمین باقریان خاطرنشان کرد: در سوره لقمان بعد از نیکی به پدر و مادر، حمل جنین به مدت 9 ماه و از سختی هایی که مادر در این مدت تحمل می کند بیان شده، بنابراین درباره مادر توجه بیشتر وجود دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *