صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

معرفی موزه تاریخ طبیعی اردبیل

۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵:۰۱
کد خبر: ۳۹۱۵۸۹
موزه تاریخ طبیعی از جمله اماکن فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی است.

به گزارش گروه فضای مجازی ، موزه تاریخ طبیعی اردبیل با داشتن گونه هایی از حیوانات پوست آرایی (تاکسیدرمی) شده، سنگواره ها و سنگهای مختلف، مجموعه ای زیبا از طبیعت استان رو در مقیاسی کوچک برای علاقه مندان به تماشا گذاشته است.


موزه تاریخ طبیعی از جمله اماکن فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی است که می تواند علاوه بر شناساندن هر چه بیشتر زیست بوم های مختلف و گونه های حیات وحش و پوشش گیاهی منطقه، ارزش حفظ و نگهداری تنوع زیستی را نیز به اقشار مختلف مردم جامعه یادآوری نماید.

این موزه در حاشیه شرقی دریاچه شورابیل قرار دارده و در آن ۱۷ گونه پستاندار ، ۸۵ گونه پرنده ، ۲۰ گونه ماهی ، ۱۲ گونه خزنده و دوزیست و نمونه های متنوعی از حشرات و تیپ های مختلف گیاهی و انواع سنگ و سنگواره نگهداری می شود.


این موزه از شش بخش مختلف نمایشگاهی، مطالعاتی و آموزشی، هنری و رفاهی ذیل تشکیل شده است:


-بخش دوران آفرینش و دیرینه شناسی که بیننده را با صحنه هایی از جایگاه کره زمین در منظومه شمسی، دوران های مختلف زمین شناسی و مراحل تکوین حیات و تحول اجتماعات زیستی آشنا می سازد


-دیوارنماهای زیست بوم های دشتی، تالابی و کوهستانی سه نمونه از زیستگاه های حیات وحش استان در دو مجموعه طراحی گردیده و سعی شده است که جانور در محیط زیست طبیعی خود به صورتی نشان داده شود که نمایانگر ارتباط جانور با محیط زیست خود باشد.


-در این مرکز 18 گونه پستاندار، 85 گونه پرنده، 20 گونه ماهی و 12 گونه خزنده و دوزیست تاکسیدرمی شده همراه با پانل های مختلفی از انواع جانوران، کلکسیون نمونه های متنوعی از حشرات و بی مهرگان دیگر در 25 تابلو، تیپ های مختلف گیاهی و انواع سنگواره ها و کانی ها به نمایش گذاشته شده است. اکثریت قریب به اتفاق نمونه های موجود دارای اتیکت مشخصات و شناسایی می باشند.


-در 13 آکواریوم گونه های زنده از انواع آبزیان آب های استان و دیگر اکوسیستم های آبی کشور و ماهیان تزئینی و آکواریومی در معرض دید علاقه مندان می باشد.


بخش فروش کتب زیست محیطی که در آن نشریات مختلف در خصوص محیط زیست طبیعی و آلودگی های زیست محیطی جهت مطالعه بازدیدکنندگان و انواع پوسترها، بروشورها و مقالات (و اخیرا نیز با تجهیز مرکز به ویدئو پروژکتور و نمایش فیلم و تصاویر حیات وحش و سیمای طبیعی استان و کشور) برای آموزش و ارتقای سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی ارائه شده است.


- در طبقات فوقانی و خارج از محیط موزه، فضایی دلپذیر و با چشم اندازی بدیع و زیبا، زیست بوم آبی دریاچه شورابیل و کوهستان سبلان، مکانی برای استراحت و پذیرایی پس از بازدید از موزه و تفکر و اندیشه در مورد آفرینش است.

 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *