صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

الزام در حمایت بخش خصوصی از نوسازی بیمارستان‌ها /کمک ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری کره به ایران

۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰:۴۵
کد خبر: ۳۸۹۵۷۲
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: نوسازی بیمارستان‌های کشور نیاز به حمایت بخش خصوصی و سرمایه‌های خارجی در تأمین هزینه دارد.

علی ماهر در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه در خصوص نحوه اختصاص بودجه به بخش خصوصی و دولتی گفت: تعرفه گذاری بیمارستان‌ها بعد از ارائه پیشنهادات شورای عالی بیمه به هیأت دولت تصویب شده و براساس جایگاه بیمارستان‌ها در بخش خصوصی و دولتی تقسیم بندی و بودجه بندی انجام می‌گیرد.

وی افزود: ساخت بیمارستان و تجهیز آن به تخت‌های بیمارستانی با اختصاص بودجه‌های کلان امکان پذیر است براین اساس با حمایت‌های خیرین عمومی، بانک ها، نهاد‌های خصوصی و غیر دولتی می‌توان سهم بالایی از هزینه‌ها را تأمین کرد.

معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت اذعان داشت: بخش‌های نیمه دولتی، بانک‌ها و وزارت اقتصاد می‌توانند تاثیر زیادی در تأمین سرمایه بخش درمان داشته باشند. این در حالی است که تاکنون مشارکت با شورای اقتصاد موفقیت آمیز بوده و توانسته‌ایم مشارکت بخش خصوصی و دولتی از طریق سرمایه خارجی، هزار تخت بیمارستانی را در بیمارستان‌های تبریز و شیراز تأمین کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر از حمایت یکی از بانک‌ها در ساخت بیمارستان و چند بانک دیگر در تأمین وام برای ساخت این مراکز بهره‌مند شده ایم.

ماهر در ادامه گفت: در حال حاضر معادل ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار، از طریق سرمایه‌های خارجی توسط کشور کره به ساخت بیمارستان‌های جدید اختصاص یافته است بنابراین ادامه این روند می‌تواند در نوسازی بیمارستان‌ها و بهبود وضعیت درمان کشور نقش به سزایی داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *