صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

حکمی مبنی بر تخریب مسجدی در اطراف حرم رضوی از سوی مراجع قضایی صادر نشده است/ توافق شهرداری و ميراث فرهنگی جای ابهام دارد/دستور ويژه رئیس كل دادگستری برای رسيدگی به موضوع

۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۸۸۹۱۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی بخشی محبی گفت: با دستور رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی موضوع بررسی تخریب مسجد حوض معجر دار در دستور کار این معاونت قرار گرفت با بررسی آراء صادره و توافقات صورت گرفته بین شهرداری و میراث فرهنگی و اداره اوقاف مشخص شد رأی دادگاه مبنی بر تخریب نبوده است.

قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در رابطه با تخریب شدن یک مسجد در اطراف حرم رضوی اظهار کرد: از سوی مراجع قضایی استان خراسان رضوی حکمی مبنی بر تخریب مسجد صادر نشده است.

وی ادامه داد: با دستور رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی موضوع بررسی تخریب مسجد حوض معجر دار در دستور کار این معاونت قرار گرفت با بررسی آراء صادره و توافقات صورت گرفته بین شهرداری و میراث فرهنگی و اداره اوقاف مشخص شد رأی دادگاه مبنی بر تخریب نبوده است.

قاضی بخشی گفت: با احضار شهردار منطقه به دادسرا مشخص شد این تخریب بدون دریافت مجوز یا اطلاع به مراجع قضایی بوده است و حتی حدود دو ماه قبل از صدور حکم توافقی در 16/8/96 بین شهرداری منطقه و میراث فرهنگی جهت اصلاح پرونده ثبتی و انتقال مسجد صورت گرفته که این توافق جای ابهام دارد.

در همین زمینه : در پی تخریب مسجدی در اطراف حرم رضوی؛ شهردار منطقه به دادسرا احضار شد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *