صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

تجدید نظری برای افزایش قیمت حامل های انرژی در کار نیست

۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰:۲۸
کد خبر: ۳۸۸۸۱۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
با وجود رای نیاوردن موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی در کمسیون انرژی و تلفیق گمانه زنی هایی برای تجدید نظر بر روی این طرح وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، افزایش قیمت حامل‌های انرژی موضوعی است که در زمان مطرح شدن آن واکنش‌های متعددی را به همراه داشت.

طرحی که هدف از اجرا آن اشتغالزایی، مدیریت مصرف و واقعی سازی قیمت‌ها عنوان شده اما دغدغه‌های کارشناسان و مردم از ابتدا موردی به غیر از این را نشان می‌داد.

پیش از این غلامرضا شرفی در گفت‌وگو با در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: این موضوع در کمیسیون انرژی مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آراء اعضا کمیسیون این طرح رد شد، ولی این به معنی منتفی شدن موضوع نیست بلکه باید در سایر کمیسیون‌های مربوطه نیز مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رأی گذاشته می‌شود.

پس از آن بود که خبر رای نیاوردن آن در کمسیون تلفیق منتشر شد که این موارد نشان از فضا منفی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی دارد.

تحت این شرایط گمانه زنی‌هایی از احتمال تجدید نظر بر روی این رای و احتمال افزایش آن از سوی برخی از افراد شنیده می‌شد به همین خاطر موضوع را از کوروش کرم پور حقیقی دبیر کمسیون انرژی پیگیری کردیم.

کوروش کرم پور حقیقی در گفت‌وگو با در خصوص احتمال تجدید نظر بر روی افزایش نرخ حامل‌های انرژی گفت: شاید در بین 290 نماینده برخی از نماینده‌ها موافق افزایش قیمت حامل‌های انرژی باشند اما کمیسیون انرژی با رأی بالایی مصوب کرده است که حامل‌های انرژی افزایش پیدا نکند. کمیسیون تلفیق هم بر همین نظر تاکید داشتند و نظر کمیسیون انرژی را تأیید کرده است.

وی افزود: بعید می‌دانم اگر نماینده‌ای بخواهد این مسئله را درصحن مجلس مطرح کند این پیشنهاد رأی بیاورد و فضای عمومی مجلس بسیار مخالف با این طرح است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: شرایط اقتصادی کشور به هیچ عنوان افزایش قیمت حامل‌های انرژی را نمی‌پذیرد چون معتقد هستیم اگر حامل‌های انرژی مقدار ناچیزی هم افزایش یابد تاثیر بسزایی در رابطه با افزایش قیمت کالاهای اساسی و نیازمندی‌های مردم در مسائل معیشتی به همراه خواهد داشت.

کرم پور حقیقی عنوان کرد: اقتصاد کشور ما تجربه خوبی در این زمینه نداشته و ما نمی‌توانیم از این حقیقت فرار کنیم.

وی اظهار کرد: پیشنهاد دولت برای افزایش حامل‌های انرژی در راستای استفاده از آن در بخش اشتغال است ولی دولت به این درآمد ایجاد شده آنچنان نیاز دارد که نوبت به استفاده آن در بخش اشتغال و تولید نخواهد رسید.

وی در پایان تصریح کرد: صحن علنی در اوایل بهمن ماه موضوع افزایش حامل‌های انرژی را مورد بررسی قرار می‌دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *