صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

لذت قدم زدن در باغ موزه نگارستان+تصاویر

۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۸۵۹۹۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
باغ موزه نگارستان که از بناهای قدیمی تهران به شمار می رود، در نزدیکی میدان بهارستان قرار دارد و روزانه پذیرای افراد هنر دوست زیادی می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، باغ نگارستان از بناهای قدیمی تهران است که در سال 1222 هجری قمری (1807 میلادی) به دستور یکی از شاهان دوره قاجار به‌عنوان اقامتگاه تابستانی ساخته‌شد.

 این قصر – باغ در روزگار اولیه خود دارای وسعت زیادی بوده است، به گونه‌ ای که طبق اسناد قاجاری دروازه جنوبی آن در ضلع شمالی میدان بهارستان واقع بوده و از طرف شرق به دروازه شمیران و از طرف غرب به خیابان صفی‌ علیشاه منتهی می‌ شده است.

در این قصر – باغ عمارت‌ ها و تالارهای باشکوهی چون عمارت دلگشا، تالار سلام، تالار قلمدان و چندین حوضخانه برپا گردیده بود. اتاق‌هایی با درهای چوبی و دو تالار بزرگ در طرفین ساختمان مرکزی این باغ وجود دارد.

این باغ دارای 64 اتاق، چهار تالار، کتابخانه با چهار سالن و 600 متر زیربناست. تالارها با آینه‌کاری، نقوش طلایی و چلچراغ‌های باارزش مزین شده‌است.

در ورودی این باغ در میدان بهارستان-انتهای خیابان دانشسرا-خیابان شریعتمداری قرار دارد و مبلغ ورودی به این باغ 2 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر است.

زمان بازدید از این باغ همه روزه از ساعت 9 الی 18 به جز روزهای دوشنبه و ساعت كاری مجموعه باغ‌موزه نگارستان در نیمه دوم سال جاری برای محوطه موزه مکتب کمال‌الملک از ساعت 9 تا 18 ، محوطه باغ از ساعت 9 تا 21 و برای کافه نگارستان از ساعت 9 تا 21 است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *