صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تلفات غیرنظامیان طی سال ۹۶ در "فراه افغانستان" افزایش یافته است

۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۸۵۰۳۰
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
والی ولایت فراه گفت: در جریان در گیری میان طالبان و نیروهای امنیتی در این ولایت نیروهای امنیتی تلفات سنگینی را به طالبان مسلح وارد کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل ،  محمد عارف شاه جهان والی ولایت فراه  با اشاره به افزایش حملات طالبان در مناطق مختلف فراه و ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: طی 4 ماه اخیر حملات گسترده طالبان در این ولایت افزایش یافته و تلفات زیادی هم بر نیروهای امنیتی و غیرنظامیان وارد شده است.

وی گفت: در نبرد با طالبان نیروهای افغان در این ولایت نیز تلفات سنگینی را به آنها وارد کرده‌اند.

شاه جهان ادامه داد: حملات گسترده و افزایش این حملات طالبان در اطراف شهر فراه برای سقوط شهر فراه بوده که طالبان موفق به انجام این کار نشده اند ؛ نیروهای امنیتی در فراه آمادگی کامل دارند تا از تمام بخش های فراه دفاع کنند.

شاه جهان همچنان گفت: نبود تجهیزات جنگی و نیروی تازه نفس سبب شده تا نیروهای امنیتی به صورت کامل نتوانند در مقابل مخالفین مسلح و طالبان بجنگند ؛ او از مقام های دولت مرکزی درخواست کرد تا در تجهیز نیرو و امکانات به این ولایت به زود ترین فرصت اقدام کنند.

والی فراه در حالی از کمی نیرو و تجهیزات امنیتی سخن گفت که چندی قبل معاون فرمانده پلیس این ولایت تائید کرد که پنجاه سرباز امنیتی مسوولیت حفظ و تامین امنیت شکارچیان قطری را به دوش دارند . در چند سال گذشته همواره فعالین مدنی و شهروندان فراه از بی توجهی حکومت مرکزی برای تامین امنیت جان و مال مردم اعتراض کردند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *