صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

ترویج قانون ثبت سبب پیشگیری از وقوع جرم می‌شود

۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۲۰
کد خبر: ۳۸۱۳۱۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در همایش استانی دفاتر رسمی ثبت اسناد در مشهد ضمن بیان اینکه امروز دستگاه قضایی به دلیل اجرای قانون و دفاع از حقوق عامه مورد هجمه واقع شده است گفت: بی انصافی و زیر سئوال بردن قوه قضائیه ظلم در حق مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری شامگاه سه شنبه در همایش استانی دفاتر رسمی ثبت اسناد در مشهد گفت: تضعیف قوه قضائیه، تضعیف نظام و مردم است و امروز دستگاه قضایی به دلیل اجرای قانون و دفاع از حقوق عامه مورد هجمه واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در این مراسم با اشاره به جایگاه کنونی دستگاه قضایی افزود: دستگاه قضایی به دنبال اجرای قانون است و افراد و مسئولان نباید به واسطه اینکه ممکن است خود و یا اطرافیانشان در این دستگاه محاکمه شوند اقدام به زیر سئوال بردن نظام و دستگاه قضا کنند.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: سال ۱۳۸۸ هرکسی که با جمهوری اسلامی زاویه داشت اقدام به فعالیت‌های ضدارزشی کرد که با بصیرت و تیزبینی مردم و رهبری این حادثه برطرف و تمام توطئه‌ها خنثی شد و امروز نیز شاهد شکل دیگری از فتنه در جامعه علیه نهاد‌های قانونی و رسمی هستیم.

وی گفت: اگر افرادی ناخواسته و نادانسته وارد فتنه ۸۸ شدند هم اکنون افرادی با اقدامات ناشایست و زیر سئوال بردن دستگاه قضا وارد این میدان شده اند که البته بصیرت مردم و مسئولان مانع تحقق اهداف شومشان می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ترویج قانون ثبت سبب پیشگیری از وقوع جرم می‌شود و ثبت ۷۰ سند پیش فروش در مشهد کم و تاسف‌بار است، یادآور شد: اگر قانون ثبت صحیح و فراگیر انجام شود ورودی به دادگستری را کاهش می‌دهد و در وضعیت فعلی هیچ راهی جز اجرای این مقررات نداریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *