صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

خطراتی که دیر شام خوردن در پی دارد!

۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۳۰
کد خبر: ۳۸۰۳۹۷
یک متخصص طب ایرانی گفت: اگر ترشح انسولین به‌واسطه صرف دیرهنگام "وعده غذایی شام" نزدیک به زمان خواب شبانه باشد, باعث کاهش ترشح هورمون رشد شده و در درازمدت تبعات کاهش هورمون رشد را خواهیم داشت.
به گزارش گروه فضای مجازی ، محمد انصاری‌پور درباره محتوای شام و ارتباط آن با سلامتی اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید هورمون انسولین و هورمون رشد رابطه عکس با یکدیگر دارند یعنی با افزایش یکی دیگری کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: هنگام مصرف ماده غذایی حاوی کربوهیدرات‌ها، هورمون انسولین ترشح می‌شود و اگر قند‌های مصرفی ساده باشند مثل شیرینی‌ها و نان سفید و... ترشح انسولین سریع‌تر است، از طرفی حداکثر ترشح هورمون رشد طی خواب شبانه است.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: اگر ترشح انسولین به‌واسطه صرف دیرهنگام وعده غذایی شام نزدیک به زمان خواب شبانه باشد، باعث کاهش ترشح هورمون رشد شده و در درازمدت تبعات کاهش هورمون رشد را خواهیم داشت.

انصاری‌پور متذکر شد: یک نکته دیگر در مورد شام این‌که برخی هورمون‌ها از جمله هورمون رشد مصرف انرژی بدن را به‌سمت سوزاندن چربی‌ها می‌برند و انسولین از قند، چربی تولید می‌کند پس باید قند و چربی از شام حذف شود.

وی عنوان کرد: بهتر است در وعده شام، کربوهیدرات کمپلکس که قند خون و در نتیجه انسولین را به‌صورت آنی بالا نبرند مثل نان سبوس‌دار خورده شود یا از سبزیجات و حبوبات که جذب قند را کُند می‌کنند، استفاده کنیم البته پروتئین هم انتخاب خوبی است.
 
منبع:عصر ایران
 
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *