صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

راه اندازی شورای حل اختلاف اصحاب رسانه/ سومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها برگزار می‌شود/ اعطای تسهیلات 15 میلیونی به نفرات برتر

۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۷۹۷۶۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر شورای ارتقاء آگاهی‌های عمومی، افکار سنجی و اطلاع رسانی معاونت اجتماعی قوه قضاییه از راه اندازی شورای حل اختلاف اصحاب رسانه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مهدی افتخاری دبیر شورای ارتقا آگاهی‌های عمومی، افکار سنجی و اطلاع رسانی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در نشست خبری سومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها از راه اندازی شورای حل اختلاف اصحاب رسانه خبر داد.

دبیر شورای ارتقا آگاهی‌های عمومی، افکار سنجی و اطلاع رسانی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: بر اساس آمار‌ها ۷۰ درصد پرونده‌هایی که علیه اصحاب رسانه تشکیل می‌شوند به صلح و سازش و عدم پیگیری منجر می‌شوند.

افتخاری بیان کرد: بر همین اساس در معاونت اجتماعی قوه قضاییه پیشنهاد تشکیل و راه اندازی شورای حل اختلاف اصحاب رسانه ارائه شد، چون معتقد بودیم که پرونده‌های اصحاب رسانه را هم باید خود اصحاب رسانه بررسی و رسیدگی کنند.

دبیر شورای ارتقا آگاهی‌های عمومی، افکار سنجی واطلاع رسانی معاونت اجتماعی قوه قضاییه افزود: برای این کار مکاتبات اولیه را انجام داده و توانستیم موافقت‌های اولیه را از وزارت ارشاد و شورای حل اختلاف کشور اخذ کنیم.

افتخاری اظهار کرد: خوشبختانه این راه اندازی در حال انجام است و به زودی شاهد راه اندازی این نهضت خواهیم بود.

دبیر شورای ارتقا آگاهی‌های عمومی، افکار سنجی و اطلاع رسانی معاونت اجتماعی قوه قضاییه بیان کرد: خبرنگاران ما باید خبرنگاران تحقیقی باشند باید همه دست به دست هم بدهیم تا کار‌ها را پیش ببریم تا مردم در عرضه پیشگیری ورود کرده و نقش موثری در جامعه داشته باشند.

افتخاری گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سالیان اخیر به مباحث پیشگیرانه و آسیب‌های اجتماعی ورود کرده که برگزاری جشنها، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف نمونه‌هایی ازاین اقدامات هستند.

دبیر شورای ارتقا آگاهی‌های عمومی، افکار سنجی واطلاع رسانی معاونت اجتماعی قوه قضاییه افزود: یکی از موضوعاتی که در سالیان اخیر از آن در معاونت اجتماعی بسیار کمک گرفته شده است موضوع هنر است. در حال حاضر با ساخت یک نماهنگ در حوزه پیشگیری فعالیت‌های خود را در دست اجرا داریم.

وی بیان کرد: کمک و حمایت از هنر موسیقی، تئاتر، تئاتر خیابانی و فیلم و سریال از ابزار‌هایی است که معاونت اجتماعی دستگاه قضایی در جهت کاهش آسیب‌ها از آن‌ها بهره گرفته است. هچنین ورود به بحث حمایت از ایده‌ها و فرصت‌ها و حمایت از نرم افزار‌ها در فضای دیجیتال از دیگر ابزاری است که اگر مورد توجه قرار گیرد می‌تواند نقش موثری در کاهش جرایم داشته باشد، لذا ورود معاونت اجتماعی قوه قضاییه به حوزه نرم افزار‌ها به معنای کلی اتفاق مبارکی است.

افتخاری تصریح کرد: ساخت ۱۴ تیزر تلویزیونی و اخذ مجوز معاونت بازرگانی صدا و سیما که با موافقت رئیس صدا و سیما مبنی بر پخش تیزر‌ها در تلویزیون که ارزش ریالی آن ۴۰ میلیارد تومان است از دیگر اقدامات ما در معاونت اجتماعی دستگاه قضایی بوده است.

دبیر شورای ارتقا آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: شعار ما در دبیرخانه، همت همگانی در نهضت پیشگیری است و زمانی این شعار محقق می‌شود که مردم پای کار باشند.

وی بیان کرد: در برگزاری جشنواره فیلم فجر در سال‌های قبل به عنوان یک کارگروه فیلم‌ها را با نگاه پیشگیرانه رصد کرده و از فیلم‌های برتر تقدیر می‌کردیم.

افتخاری افزود: نامه‌ای به روسای دادگستری‌های سراسر کشور زدیم و از آن‌ها خواستیم که حداقل یک پرونده مناسب را که در بحث حوزه پیشگیری ظرفیت تبدیل شدن به فیلمنامه را دارد به ما معرفی کنند تا ما از آن فیلمنامه برای ساخت فیلم استفاده کنیم.

وی گفت: خوشبختانه در این خصوص از هر استان حداقل دو پرونده برای تبدیل شدن به فیلمنامه به دست ما رسیده است، حتی برخی استان‌ها ۵ پرونده را به ما معرفی کردند که قابلیت تبدیل شدن به فیلمنامه را دارند.

افتخاری افزود: در راستای همکاری خود با صدا و سیما هم تاکنون سه تیرز تلویزیونی اکران شده و در حال حاضر ۱۳ تیزر در دست تهیه داریم که تا پایان سال ۹۶، ۱۶ تیزر با موضوع آسیب‌های اجتماعی تولید خواهد شد.

دبیر شورای ارتقا آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی قوه قضاییه درباره جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها هم گفت: کشور ما از نظر دانش و نخبه پروری جزو کشور‌های برتر دنیا است، اما متاسفانه استعداد‌های این افراد به دلایل مختلف در نطفه خفه می‌شود و بستری وجود ندارد که ظرفیت و استعداد‌های این جوانان نخبه به بازار کار ارائه شود.

وی اظهار کرد: ما برای برگزاری جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها ۷ هدف را در نظر گرفته‌ایم.

افتخاری بیان کرد: ارتقاء آگاهی‌های عمومی آحاد جامعه و ترویج این اندیشه که پیشگری از جرم وآسیب‌ها اجتماعی یک مسئولیت همگانی است، بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین برای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، استفاده از پتانسیل جوانان و ایده‌های خلاق آنان و کارآفرین‌ی اجتماعی، کمک به بهره برداری از ایده‌های سودده و دارای منفعت اجتماعی ازجمله اهداف این جشنواره هستند.

دبیر شورای ارتقا آگاهی‌های عمومی، افکار سنجی وا طلاع رسانی معاونت اجتماعی قوه قضاییه تصریح کرد: از دیگر اهداف جشنواره می‌توان به ترویج فرهنگ پیشگیری و راه انداختن موج پیشگیری در بین متخصصین حوزه‌های فناوری، حمایت از تولید کنندگان ناشناخته و مستعد و کمک به کاهش بیکاری و افزایش تولید در حوزه‌های اجتماعی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: محور‌های جشنواره آسیب‌های حوزه خانواده، آسیب‌ها و جرایم فضای مجازی، اعتیاد، تخلفات رانندگی، ترویج فرهنگ آمد و شد، آسیب‌های حوزه سلامت، جرایم مالکیت معنوی، جرایم اقتصادی و سایر جرایم است.

افتخاری اظهار کرد: جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها در حال حاضر آغاز شده و زمان ثبت نام آن از ۱۵ آ‌ذر تا ۱ بهمن خواهد بود و مراسم اختتامیه در تاریخ ۵ اسفند در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

دبیر شورای ارتقا آگاهی‌های عمومی، افکار سنجی و اطلاع رسانی معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: در اختتامیه امسال دو ایده برتر سال گذشته رونمایی خواهد شد.

وی افزود: امسال در نظر داریم که به ده تیم برتر که ایده‌های آن‌ها مورد منتخب داوران باشد هر کدام تسهیلات بانکی با سود کم به مبلغ ۱۵ میلیون تومان اهدا کنیم تا بتوانند به بازار کار وارد شده و مشغول به کار شوند.

افتخاری درباره جشنواره ملی فیلم فجر هم گفت: در جشنواره امسال ما یک تیم داوری داریم تا آسیب‌ها را بررسی و رصد کنند که در سه حوزه فیلمنامه نویسی، کارگردانی و تهیه کنندگی قصد داریم فیلم‌ها را رصد و از این سه حوزه حمایت کنیم، چون به نظر ما موضوع فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کننده سه موضوعی هستند که اگر با یکدیگر دست به تولید یک فیلم خوب بزنند می‌توانند تأثیر زیادی درکاهش جرایم داشته باشند.

دبیر شورای ارتقا آگاهی‌های عمومی، افکار سنجی واطلاع رسانی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در پایان گفت: ما علاوه بر اینکه در حوزه حمایت از فیلمنامه‌های استانی برنامه‌هایی داریم خود ما هم در معاونت اجتماعی قوه قضاییه آماده هستیم که از فیلمنامه‌هایی که نگاه پیشگیرانه دارند حمایت کنیم.

در ادامه این نشست خبری امیرحسین اسدی دبیر جشنواره ایده‌ها و فرصت‌های معاونت اجتماعی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت ورود به فضای دیجیتال در جهت کاهش جرایم و آسیب‌ها گفت: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر کاهش آسیب‌ها و جرایم ایجاد اشتغال و حمایت از افراد مستعد است که به نوعی درکاهش بیکاری هم موثر خواهد بود.

وی افزود: کار بسیار خوبی که در کشور توسط معاونت اجتماعی قوه قضاییه انجام شده است برگزاری همین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها است و بسیار جای خوشحالی دارد که معاونت اجتماعی قوه قضاییه به این بستر بسیار مهم ورود کرده است.

در ادامه این جشنواره سید احمد میر اعلایی مجری جشنواره ملی فیلم فجر معاونت اجتماعی قوه قضاییه با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: سینمای کشور ما در همه بخش‌ها می‌تواند در امر پیشگیری اثر گذار باشد ما باید به این سمت حرکت کنیم که سینماگران ما درحوزه پیشگیری احساس مسئولیت کنند.

مجری جشنواره ملی فیلم فجر معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: برای جشنواره امسال قرار است که یک تیم داوری که به مسائل اجتماعی و مسائل سینمایی آشنا هستند فیلم‌ها را با نگاه پیشگیرانه رصد و فیلم‌های برتر را انتخاب کنند.

وی افزود: بخش فیلمنامه نویسی مستقل بخشی است که درصدد هستیم در سالیان آینده آن را اجرایی کنیم وبرنامه‌هایی را برای تولید، حمایت وخرید این فیلمنامه‌ها در دست اجرا داریم که بتوانیم فیلمنامه‌ها را به تولید برسانیم، چون معتقد هستیم که بهترین بخش برای حمایت از موضوعات پیشگیرانه حمایت از فیلمنامه خوب است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *