صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

طرح جمع آوری محکومین متواری در دستور کار دادگستری قرار دارد

۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۵۳
کد خبر: ۳۷۷۰۰۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی گفت: طرح جمع آوری محکومین متواری در دستور کار دادگستری قرار دارد که بر این اساس اسامی محکومین متواری و دستگیر نشده توسط شعب اجرای احکام مستقر در دادسرا شناسایی و استخراج شده است.

حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از برخورد با محکومین متواری خبر داد و گفت: برخورد قاطع و اجرای سریع احکام منطبق با موازین قانونی به عنوان یکی از محور‌های پیشگیری‌های حقوقی – قضایی امری مهم و در خور توجه است.

وی گفت: اسامی محکومین متواری و دستگیر نشده توسط شعب اجرای احکام مستقر در دادسرا زیر مجموعه دادستان‌های حوزه‌های قضایی شهرستانها شناسایی و استخراج شده است که دراین خصوص تمامی شهرستان‌ها  به جزیک شهرستان نسبت به ارسال اسامی محکومین اقدام کرده اند.

این مقام قضایی بیان کرد: اقدام بعدی در راستای اجرای دستور العمل طرح ارسال لیست محکومین شناسایی شده و استخراج شده به همراه احکام جلب و تحویل آن به نیروی انتظامی جهت دستگیری محکومین مذکور است که ماده ۲۸ قانون آیین دادرسی کیفری در راستای همین موضوع است.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا افزود: نیروی انتظامی حوزه‌های قضایی با اهتمام لازم و تلاش مضاعف در اسرع وقت نسبت به شناسایی محل اختفاء و دستگیری محکومین اقدام خواهند کرد.

وی در پایان گفت: این مرحله در استان خراسان جنوبی اجرایی شده و اسامی به نیروی انتظامی حوزه‌های قضایی ارسال شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *