صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

مقاومت زودتر از هر گونه اقدام آمریکایی‌ها، داعش را از عراق و سوریه بیرون کرد

۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱:۰۱
کد خبر: ۳۷۰۱۸۴
دسته بندی‌: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: با پیشرفتی که سپاه قدس و گروه‌های مبارز مقاومت مثل حزب الله، حشدالشعبی و ارتش عراق و سوریه داشتند، موفق شدند زودتر از هر گونه اقدام آمریکایی‌ها و ائتلاف‌شان داعش را از این کشور‌ها بیرون کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی در خصوص تحقق وعده سردار سلیمانی در آزادسازی سوریه و تأثیر این پیروزی در منطقه خاورمیانه گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در این منطقه اتفاق افتاد بحث بروز و ظهور گروه‌های تروریستی از جمله داعش بود که عمده حرکت اینها و سناریویی که پشت سر داشتند بحث مبارزه با محور مقاومت و مخصوصا جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: این توطئه صهیونیستی و آمریکایی با سناریوی ایران، اسلام و شیعه هراسی با دلار‌های نفتی سعودی‌ها رقم خورده که یک محور عربی – عبری – غربی را هم در این راستا ایجاد کرده بودند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: یکی از هوشمندی و خردمندی‌های رهبر معظم انقلاب این بود که دستور مبارزه با داعش را دادند و تاکید کردند درکشور‌هایی هم که آنها حضور دارند باید برای نابودیشان کمک کرد لذا مشاهده کردیم سپاه قدس ایران به فرماندهی سردار سلیمانی با تمام قوا وارد عمل شده و توانستند داعش را از صفحه سیاسی و جغرافیایی منطقه حذف کنند.
 
کنعانی‌مقدم یادآور‌شد: آمریکایی‌ها سعی می‌کردند با ائتلاف ساختگی، خودشان را در نابودی داعش دخیل کنند، اما اهدافشان حفظ داعش و بکارگیری آن به عنوان یک اهرم فشار علیه جمهوری اسلامی، عراق و سوریه بود.
 
وی خاطرنشان‌کرد: با پیشرفتی که سپاه قدس و گروه‌های مبارز مقاومت مثل حزب الله، حشدالشعبی و ارتش عراق و سوریه داشتند، موفق شدند زودتر از هر گونه اقدام آمریکایی‌ها و ائتلاف شان داعش را از این کشور‌ها بیرون کنند و هم اکنون دیگر بحث‌های استقرار امنیت در عراق و سوریه مطرح است و ایران درحال کمک به استقرار امنیت و بازسازی خرابی‌ها است.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح‌ کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از نابودی داعش در عراق و سوریه دنبال سناریوی جدیدتری برای ایجاد بحران در منطقه و تقویت گروه‌های تروریستی در یمن و دیگر نقاط کشور‌های اسلامی‌اند تا بتوانند از این پتانسیل برعلیه محور مقاومت و ایران استفاده کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *