صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

پیشرفت اقتصاد منوط به تغییر سیستم آموزشی کشور است

۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۴۰
کد خبر: ۳۶۹۶۳۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه نیاز به یک زیست بوم داریم، گفت: پیشرفت اقتصاد منوط به تغییر سیستم آموزشی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، سورنا ستاری در مراسم گرامیداشت روز ملی کیفیت اظهار کرد: تعریف آموزش در دنیا تغییر کرده است و بیشتر شهرها هستند که هر روز مردم در آن چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اقتصاد نفتی خروجی آن دانشگاه فقط به درد دولت می‌خورد، گفت: باید سیستم آموزشی تغییر کند و در اقتصاد پیشرفت کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه طی چند سال آینده بسیاری از سیستم‌های سنتی در کشور کنار می‌روند، افزود: در حوزه تکنولوژی اتفاقات جدید می‌افتد و ما نیازمند استاندارد و فرهنگ‌های جدیدی هستیم.

ستاری ادامه داد: نباید فراموش کنیم مقاومت دولتی‌ها در برابر استارت‌آپ‌ها محکوم به شکست بوده بنابراین سرمایه‌گذاری را جایگزین مقاومت کرده تا بتوانیم به سمت اقتصاد بدور از نفت حرکت کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: استارتاپ‌هایی داریم که سایزشان به یک میلیارد دلار رسیده است و برخی استارتاپ‌ها هفته‌ای 10 درصد رشد کرده‌اند.

وی با اشاره به نظام بودجه‌ریزی کشور در بخش آموزش تاکید کرد: سرمایه‌گذاری دولتی در بخش پژوهش و آموزش به موفقیت منجر نمی‌شود چراکه با دو برابرشدن بودجه آموزش در دوره آقای روحانی، آموزش به اقتصاد تبدیل نشده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هر چقدر هم پول دولتی در نظام آموزشی تزریق شود کارآمدی آن بالا نمی‌رود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *