صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

مهدکودک‌های سیار در مناطق زلزله زده راه اندازی شد

۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۲
کد خبر: ۳۶۸۱۱۱
مشاور رئیس بهزیستی در امور زنان و خانواده گفت: به منظور حمایت از کودکان آسیب دیده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، دو مهدکودک سیار احداث می‌شود.
به گزارش گروه فضای مجازی ،  فاطمه عباسی مشاور رئیس بهزیستی در امور زنان و خانواده اظهار کرد: دو واحد مهدکودک سیار در مناطق زلزله زده امروز بیست و چهارم آبان ماه، استان کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

وی افزود: کودکان، زنان، سالمندان و معلولان و در مجموع افرادی که درجریان وقوع زلزله در استان کرمانشاه، دچار معلولیت شدند، در اولویت دریافت خدمات امدادی، مددکاری و روانشناسی هستند.

مشاور رئیس بهزیستی در امور زنان و خانواده ادامه داد: مهدکودک‌های احداث شده در مناطق زلزله زده، به کودکان و مادران آسیب دیده خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستاد پذیرش سازمان بهزیستی کشور در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مستقر است و عوامل حاضر فعالانه مشغول به رسیدگی به امور زلزله زدگان هستند.

شناسایی افراد آسیب پذیر در اولویت مشاوران «طرح محب» است
وی تصریح کرد: اولویت کاری عوامل اورژانس اجتماعی و مشاورانی که در قالب «طرح محب» به مناطق زلزله زده اعزام شده اند، شناسایی و ارائه خدمات به افراد آسیب پذیر است.

مشاور رئیس بهزیستی در امور زنان و خانواده تاکید کرد: فرم‌های ویژه‌ای برای شناسایی این افراد در مناطق زلزله زده از سوی نیرو‌های سازمان بهزیستی میان زلزله زدگان توزیع شده است و تا عصر امروز آمار تفکیک شده آسیب دیدگان جمع بندی و اعلام می‌شود.

عباسی اظهار کرد: تجهیز کانکس‌های ویژه مهد کودک‌ها آغاز شده است و قرار است در این دو مهد کودک علاوه بر ارائه خدمات مورد نیاز مادر و کودک، حمایت‌ها و درمان‌های روانشناسی نیز به این گروه ارائه شود.
وی با اشاره به اهمیت حمایت‌های روانی پس از وقوع زلزله از آسیب دیدگان تصریح کرد: راهکار‌های کاهش و کنترل استرس فقدان و از دست رفتن عزیزان مساله‌ای مهم است و روانشناسان و مددکاران بهزیستی در مناطق زلزله زده کرمانشاه از این موضوع غافل نیستند.

مشاور رئیس بهزیستی در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: روانشناسان و مددکاران سازمان بهزیستی در قالب مداخلات روانشناختی به زلزله زدگان استان کرمانشاه و حادثه دیدگان این بلای طبیعی خدمات ارائه می‌دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *