صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

باورهای دینی مهمترین رکن در پیشگیری از جرم است

۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۱۱
کد خبر: ۳۶۷۵۵۲
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه باورهای دینی مهمترین رکن پیشگیری از جرم است، گفت: امنیت خواست عمومی همه مردم است و کسی نیست که بگوید به امنیت نیاز نداریم.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در دیدار با مردم شهر اقبالیه بیان داشت: امنیت خواست عمومی همه مردم است و کسی نیست که بگوید به امنیت نیاز نداریم ولی داشتن امنیت ملزوماتی دارد.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) عدالت، امنیت و رفاه را به عنوان سه خواسته واجب برای هر مردمی معرفی کرده اند؛ چراکه عدالت باید در جامعه باشد تا مردم بتوانند در رابطه ای مساوی و شایسته زندگی کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: امنیت باید باشد؛ چراکه هر فعالیت و زندگی عادی بدون امنیت، پایداری و سرانجامی ندارد و رفاه هم لازم است تا مردم در آسایش زندگی کنند البته این رفاه باید در حدی باشد که معقول و قابل قبول باشد.

وی افزود: آنچه در قانون به عنوان جرم یاد شده مخل و اخلال کننده امنیت است و حال شاید برای تأمین امنیت داخلی و خارجی به تقویت نیروهای نظامی و انتظامی نیاز باشد و یا امکانات و تجهیزاتی لازم باشد و یا اینکه حضور مردم در امنیت موثر باشد ولی آنچه نقش کلیدی و اساسی دارد اعتقادات و باورهای دین است که همچون ترمزی افراد را از گناه و خطا بازمی دارد.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اهداف انسانی و متعالی قیام عاشورا، احیاء دین و نجات انسانها از جهل و گمراهی را مهمترین اهداف حادثه کربلا خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) جان خود و یارانش را در راه دین و مدیریت صحیح جامعه اسلامی فدا نمود تا انسانهای عصر خود و آیندگان را از جهالت و کج اندیشی نجات دهد.

وی تصریح کرد: امروز مستکبرین و دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) تلاش می‌کنند تا کشورهای مسلمان هویت و اصالت دین اسلام به عنوان یک دین برتر و سرشار از معنویت و انسانگرایی را درک نکنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: جهل بدترین درد زمان است؛ جهالت ریشه و معدن شرارت و بدبختی است و امروز وظیفه ما است که ضمن ماتم و عزاداری بر حادثه خونین کربلا ابعاد این واقعه عظیم بویژه بعد روانشناختی آن را درک نماییم.

وی اعلام کرد: با تفکر در سیره نبوی امام حسین(ع) آزادمردی، آزاد اندیشی و حلم وبردباری را در زندگی شخصی خود تقویت نمایید.

حجت الاسلام قدرتی توضیح داد: امام حسین(ع) و اولیاءاللّه به خاطر شناخت و معرفتی که به ذات مقدس الهی داشتند همواره ترس از خدا و نظارت ذات احدیت را بر گفتارو کردار خود شاهد بودند.

وی یادآورشد: امروز افراد در جهت امر به معروف و نهی از منکر باید برای هدایت جامعه وقت بگذارند و البته این کار باید با حوصله، صبر و دقت صورت گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *