صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

دیدار مخفیانه وزیر انگلیسی با مقامات صهیونیستی

۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰:۰۳
کد خبر: ۳۶۴۰۹۸
دسته بندی‌: بین الملل- جهان ، عمومی
بی.بی.سی از دیدارهای محرمانه پریتی پتل با مقامات رژیم صهیونیستی بدون اطلاع وزارت خارجه انگلیس در جریان سفرش به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، بی.بی.سی گزارش داد که پریتی پتل وزیر توسعه بین‌الملل انگلیس در جریان این سفر با رهبر یکی از احزاب اصلی رژیم صهیونیستی و شماری از سازمان‌ها دیدار و در رابطه با موضوعات دوجانبه بحث و رایزنی کرده است.

به گفته یک منبع آگاه دست‌کم یکی از این نشست‌ها به توصیه سفیر رژیم صهیونیستی در لندن صورت گرفته و در این در حالی است که دیپلمات‌های انگلیسی در سرزمین‌های اشغالی از برنامه این مقام کشورشان آگاه نبودند.


طبق پروتکل، وزیران دولت انگلیس باید درباره دیدارهای رسمی خارجی به وزارت خارجه این کشور اطلاع دهند.


یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفت که خانم پتل به‌صورت شخصی سفرکرده و خودش هزینه سفرش را پرداخت کرده است. وی بااین‌حال تائید و یا تکذیب نکرد که وی اقدام اشتباهی را صورت داده است.


این وزیر دولت انگلیس در گفت‌وگو با گاردین اظهار داشت که بوریس جانسون (وزیر خارجه انگلیس) از سفر وی آگاه بوده و بایستی این مساله را به اعضاء وزارت خارجه اطلاع‌رسانی می‌کرده است.


بااین‌حال حزب کارگر انگلیس از دولت خواست تا در رابطه با احتمال نقض پروتکل دولتی از سوی خانم پتل تحقیق کند.


بی.بی.سی گزارش داد که دیدارهای خانم پتل در جریان سفرش به سرزمین‌های اشغالی در ماه آگوست گذشته صورت گرفته و لرد پالوک رئیس گروه موسوم به «دوستان محافظه‌کار اسراییل» نیز در این سفر وی را همراهی کرده است.


برخی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس خانم پتل را به تلاش برای کسب حمایت مالی از سوی سران رژیم صهیونیستی تصدی رهبری حزب محافظه‌کار متهم و برخی دیگر می‌گویند که او سیاست‌های دولت در قبال رژیم صهیونیستی را دنبال نمی‌کند.


این خبر در حالی منتشر می‌شود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دعوت ترزا می نخست‌وزیر انگلیس برای شرکت در مراسم جشن یک صدمین سالروز بیانیه بالفور به لندن سفرکرده و موضع‌گیری لندن در این رابطه می‌تواند بر روابط دو دولت تأثیر منفی بگذارد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *