صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

آزادسازی دیرالزور نتیجه ائتلاف ایران، روسیه و سوریه علیه داعش/عملیات پاکسازی البوکمال کلید خورد+نقشه

۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰:۰۶
کد خبر: ۳۶۴۰۳۶
ارتش سوریه پس از شکست محاصره شهر دیرالزور در ماه سپتامبر، عملیات آزادسازی این شهر را آغاز کرده و روز گذشته موفق شدند این شهر را به طور کامل از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، ارتش سوریه پس از شکست محاصره شهر دیرالزور در ماه سپتامبر، عملیات آزادسازی این شهر را آغاز کرده و روز گذشته موفق شدند این شهر را به طور کامل از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

روز جمعه ارتش سوریه به طور رسمی آزادسازی کامل شهر دیرالزور از اشغال داعش را اعلام کرد و در حال حاضر نیروهای سوری در حال پاکسازی این شهر از وجود باقیمانده عناصر تروریستی هستند.

پایگاه جبهه جنوب در گزارشی ضمن اشاره به این پیروزی می‌نویسد: آزادسازی دیرالزور بخشی از تلاش گسترده ائتلاف ایران، روسیه و سوریه علیه داعش است و در حال حاضر نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی هم‌پیمانان خود قادر خواهند بود در شهر آلبوکمال به عنوان آخرین سنگر داعش در سوریه پیشروی کنند.

نیروهای ارتش سوریه در روز 5 دسامبر عملیات آزادسازی شهر دیرالزور را آغاز کردند و در روز 10 ماه سپتامبر موفق شدند فرودگاه راهبردی دیرالزور را از اشغال داعش آزاد کنند که آزادسازی این فرودگاه با پشتیبانی جنگنده‌های روس و نیروهای مقاومت حاصل شد.

در پی حملات داعش در امتداد جاده السخنه به دیرالزور در روز 29 سپتامبر، ارتش سوریه تمرکز عملیات خود را به آزادسازی شهر المیادین در جنوب شرقی دیرالزور معطوف کرد.

پیشروی ارتش سوریه در المیادین با هدف دور کردن توجه داعش از بزرگراه دیرالزور به پالمیرا و نیز نابود کردن یکی از پایگاه‌های کلیدی داعش در ساحل غربی رود فرات انجام شد.

روز 14 اکتبر نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت موفق شدند شهر المیادین را به طور کامل از اشغال داعش آزاد کنند که در این عملیات 180 تروریست به هلاکت رسیده و خسارت فروانی به داعش وارد شد.

در پی وارد شدن خسارات و تلفات سنگین به تروریست‌ها در شهر المیادین، داعش پایگاه خود را از این شهر به البوکمال انتقال داد.

روز 17 اکتبر نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های روسیه عملیات خود برای آزادسازی جزیره صقر را آغاز کردند و روز 26 اکتبر موفق به در دست گرفتن کنترل این جزیره شدند.

از روز 28 تا 31 اکتبر نیز نیروهای ارتش سوریه در شهر دیرالزور موفق شدند چندین محله را در شهر دیرالزور از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

اوایل ماه نوامبر نیروهای نخبه ارتش سوریه در ادامه پیشروی سریع خود در شهر موفق شدند محله راهبردی الحمیدیه را به طور کامل از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند و در نهایت کنترل کال شهر را در دست گیرند.

روز جمعه 3 نوامبر تلویزیون دولتی سوریه ساعاتی پیش گزارش داد که نیروهای ارتش این کشور با پشتیبانی نیروهای مقاومت شهر دیرالزور را به طور کامل از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند. 

پایگاه خبری «المصدر» گزارش داد که در پی آزادسازی کامل شهر دیرالزور کاروان عظیمی از ارتش سوریه از شهر دیرالزور حرکت کرده و قصد دارد در ایستگاه «T-2» در جنوب غربی استان دیرالزور مستقر شود.

بر اساس گزارش منابع نظامی ارتش سوریه، این کاروان شامل یگان‌های پیاده، خودرو، تجهیزان زرهی و مهمات است که به سمت ایستگاه «T-2» در حال حرکت است.

این یگان‌های ارتش سوریه در عملیات آزادسازی شهر راهبردی «البوکمال» در نزدیکی مرز مشترک عراق و سوریه شرکت خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *