صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

طرح رویایی معمار بلژیکی برای بازسازی دومین شهر بزرگ عراق+تصاویر

۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰:۰۲
کد خبر: ۳۶۳۵۹۲
یک معمار بلژیکی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی طرحی برای بازسازی موصل خلق کرده است که در آن 5 پل بر روی رودخانه دجله ایجاد و 55 هزار واحد مسکونی بر روی این پل‌ها ساخته می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل ، یک معمار بلژیکی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی طرحی برای بازسازی موصل خلق کرده است که در آن 5 پل بر روی رودخانه دجله ایجاد و 55 هزار واحد مسکونی بر روی این پل‌ها ساخته می‌شود.

«وینسنت کالبوت» با امید بازسازی شهر موصل طرح سه بعدی خیره کننده و رویایی پیشنهاد داده که در این طرح از ویرانه‌های شهر به عنوان مصالح ساختمانی برای بازسازی شهر استفاده می‌شود.

بر اساس این طرح که با استفاده از پرینترهای سه بعدی ایجاد شده است در طول 5 سال 5 پل بر روی رودخانه دجله ایجاد و 55 هزار واحد مسکونی در روی این پل‌ها ساخته می‌شود. 

موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق از سال 2014 به اشغال تروریست‌های داعش در آمد و ماه جولای سال جاری نیروهای عراقی موفق شدند این شهر را به طور کامل از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

در طول حدود سه سال اشغال و درگیری در این شهر ده‌ها هزار منزل مسکونی آسیب دیده‌اند و تمامی 5 پل واقع شده بر روی رودخانه دجله در طول این شهر تخریب و بدون استفاده شده‌اند.

وینسنت کالبوت می‌گوید: بیش از یک میلیارد دلار برای احیای خدمات زیربنایی در سراسر موصل و یک طرح شهری منعطف برای بازگشت با احترام افراد آواره مورد نیاز است.

5 پل ساخته شده بر روی رودخانه دجله که محور شرقی و غربی شهر را به یکدیگر متصل می‌کردند از سوی ائتلاف آمریکا تخریب شده‌اند.

 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *