صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

اوایل آذرماه؛ برگزاری همایش «حضور سرمایه‌گذاران خارجی در سمنان»/ دعوت از حدود ۱۰۰ سرمایه‌گذار

۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳:۱۷
کد خبر: ۳۶۱۰۹۳
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
استاندار سمنان گفت: همایش «حضور سرمایه‌گذاران خارجی در سمنان» اوایل آذرماه در این شهر برگزار می‌شود و از استان‌های دیگر هم خواسته‌ایم تا اگر طرح و پروژه‌ای را که نیاز به سرمایه گذاری دارد، زودتر آماده کنند تا در آن همایش به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عرضه کنیم.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با بیان اینکه باید سالانه حدود ۹۵۰ هزار ردیف شغلی در کشور بوجود بیاید، اظهار کرد: با این میزان است که می‌توان جبران عقب ماندگی‌ها در این حوزه را انجام داد. علاوه بر هزینه و سرمایه گذاری‌های داخلی سالانه باید ۶۵ میلیارد دلار نیز از سرمایه‌های خارجی در داخل کشور سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: در همین راستا به این فکر افتادیم که با همکاری مؤسسه فموزا «مدیریت مناطق ویژه و آزاد دنیا» حدود ۱۰۰ سرمایه گذار را از کشور‌های مختلف برای سرمایه گذاری در مناطق ویژه و آزاد کشور به سمنان دعوت کنیم.

استاندارسمنان گفت: ابتدا نظرمان این بود که این سرمایه گذاران فقط به استان سمنان دعوت شوند ولی بعد از آن که برنامه ریزی و دعوت کردیم با استقبال بسیار خوبی رو به رو شدیم به طوری که این تعداد علاقمند و سرمایه گذاری از حد و اندازه استان سمنان بالاتر است.

خباز با اشاره به اینکه کف هر سرمایه گذاری خارجی در کشور حداقل باید ۱۰ میلیون دلار باشد، افزود: این‌ شرکتها  با به طور شراکتی با سرمایه گذاران داخلی  کارشان را آغاز می‌کنند بنابراین، همایش را با همکاری معاونت سرمایه گذاری و جلب سرمایه گذار‌های خارجی وزارت اقتصاد و دارایی برگزار خواهیم کرد.

استاندار سمنان تأکید کرد: همایش «حضور سرمایه‌گذاران خارجی در سمنان» اوایل آذرماه در این شهر برگزار می‌شود و از استان‌های دیگر هم خواسته‌ایم تا اگر طرح و پروژه‌ای را که نیاز به سرمایه گذاری دارد، زودتر آماده کنند تا در آن همایش به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عرضه کنیم و آنها را به استان‌های دیگر هم سوق دهیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *