صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

راز استاندارد دوگانه در رفراندوم اقلیم کردستان عراق و همه‌پرسی كاتالونيا چیست؟

۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹:۲۱
کد خبر: ۳۵۴۰۳۰
همه‌پرسی در كاتالونيای اسپانیا با موافقت احزاب و پارلمان محلی به اجرا در آمد ولی در اقلیم کردستان عراق، پارلمان محلی با زور اسلحه و تهدید تعطیل شده بود؛ مقامات كاتالان بر احترام به اتحاديه اروپا تاکید کردند اما مقامات اقلیم، همسايگان خود به ویژه ایران را تهدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رضا سراج از فعالان رسانه‌ای در کانال شخصی تلگرامش نوشت: چرا رسانه‌های غربی کاتالان‌ها را جدایی طلب و تجزیه‌طلبی در اقلیم کردستان را استقلال‌خواهی معرفی می‌کنند؟ راز استاندارد دوگانه در رفراندوم اقلیم کردستان عراق و همه‌پرسی كاتالونيای اسپانیا چیست؟

همه‌پرسی در كاتالونيای اسپانیا با موافقت احزاب و پارلمان محلی به اجرا در آمد ولی در اقلیم کردستان عراق، پارلمان محلی با زور اسلحه و تهدید تعطیل شده بود. ‏مقامات كاتالان بر احترام به اتحاديه اروپا تاکید کردند، اما مقامات اقلیم، همسايگان خود به ویژه ایران را تهدید کردند. امواج ناسيوناليستی و هيجان‌گرایی در کاتالانیا مذموم، اما در اقلیم مظلوميت و کمک به دمكراسى تعبیر می‌شود. با این استاندارد دوگانه، صندوق‌های اخذ رای در کاتالانیا جمع آوری، مردم با خشونت سرکوب و اخبار آن کمتر بازتاب داده می‌شود در حالیکه اخبار همه‌پرسی در اقلیم به صورت گسترده بازنمایی شده و فهم مخاطبین مدیریت ادراک و برداشت می‌گردد.

علت استاندارد دوگانه در رفتار غربی‌ها به ذات لیبرالیسیم بازمی‌گردد. لیبرال دموکراسی در محیط درونی خود به شدت محافظه‌کار و مخالف هرگونه تغییر است اما همواره از نرم‌افزارهایی همچون دموکراسی، حقوق بشر، اصلاحات و... برای تغییر در محیط‌های هدف بهره می‌برد.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *