صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

فضای مجازی بستر آشنایی با شاعران عاشورایی را فراهم کرده است

۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۵۲۳۹۴
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
شاعر "در سکوت سردم می شود" گفت: باید بگویم این روزها خوشبختانه جوانان بسیار خوبی داریم و فضای مجازی این اجازه را داده تا با جوانان عرصه شعر عاشورایی بهتر و بیشتر آشنا شویم.

سید عباس سجادی نویسنده و شاعر ایرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی ،درخصوص وضعیت فعلی شعر عاشورایی در ایران گفت: شعر عاشورایی و شاعران این حوزه از لحاظ کیفی و کمی در وضعیت خوبی به سر برده و به شخصه شاهد ظهور و بروز شاعران خوش قریحه‌ای در این مبحث هستم. البته در مقایسه با تعداد زیاد شعر عاشورایی حال حاضر کمی باید به رشد کیفی بیشتر توجه کنیم.


این پژوهشگر و شاعر ایرانی با اشاره به روند صعودی شعر محرمی در سالهای اخیر تاکید کرد: شعر عاشورایی نمره قبولی را خیلی وقت پیش به ویژه در سه دهه گذشته گرفته است اما نباید این قبولی ما را از رشد بیشتر و بهتر غافل نماید.

نویسنده مجموعه "در سایه غزل" افزود: حوزه شعر عاشورایی حوزه بسیار گسترده ای است و خوشبختانه اشعار عاشورایی خوبی هم داریم چون در واقع الگوهای خوبی هم در زمینه مذهبی و هم از لحاظ شاعران داشته ایم.

سراینده مجموعه "در سکوت سردم می شود" جامعه را مشتاق شعر عاشورای دانست و تصریح کرد: مردم همیشه از این ادبیات و شعر استقبال می‌کنند زیرا موضوع عاشورا برای آنها موضوعی بسیار جدی و حیاتی است. 

سجادی خاطرنشان کرد: به نظر من بازخوانی شعر شاعرانی مثل علی موسوی گرمارودی، علی معلم دامغانی و زنده یاد سیدحسن حسینی برای ایام محرم و صفر بسیار مفید، آموزنده و شورآفرین است. علاوه بر اینها باید بگویم این روزها خوشبختانه جوانان بسیار خوبی داریم و فضای مجازی این اجازه را داده تا با جوانان عرصه شعر عاشورایی بهتر و بیشتر آشنا شویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *