صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

تاثیر مثبت نمادهای خودرویی بر شاخص/دور موتور گروه خودرویی بالا رفت+نمودار

۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۵۰۶۴۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
در هفته جاری گروه پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا، ایران خودرو دیزل و ایران خودرو از ابتدا تا انتهای هفته با نوسان مثبت معامله و سایپا د یزل همچنان متوقف بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، معامله 7 گروه خودرویی در بازار سرمایه حاکی از نوسان مثبت 6 گروه و توقف یک گروه دیگر در معاملات است.

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 2 هزار و 327 سهم در ابتدای هفته به 2 هزار و 805 سهم افزایش یافت و حجم از 36 میلیون و 789 سهم با رشد به 42 میلیون و 405 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند منفی 0.96 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به روند نزولی 1.05 درصدی رسید.

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 408 سهم در ابتدای هفته به 685 سهم رشد کرد و حجم از 4 میلیون و 159 سهم با رشد به 6 میلیون و 275 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت 0.71 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به روند صعودی 1.31 درصدی رسید.

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 622 سهم در ابتدای هفته به 680 سهم افزایش یافت و حجم از 7 میلیون و 574 سهم با رشد به 11 میلیون و 9 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 1.06 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به روند منفی 0.67 درصدی رسید.


*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در آخرین هفته تیر ماه هم مورد معامله قرار نگرفت با روند منفی 3.23 درصدی در آخرین روز معاملاتی خود متوقف شد.

*پارس خودرو (خپارس)


سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 641 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 11 سهم افزایش یافت و حجم از 9 میلیون و 495 هزار با رشد به 14 میلیون و 649 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم بدون تغییر درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و با روند مثبت 1.15 درصدی رسید.

*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 481 سهم در ابتدای هفته به 206 سهم افزایش یافت و حجم از 9 هزار و 894 با کاهش به 3 میلیون و 813 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی 0.96 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 0.52 درصدی رسید.

*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و 170 سهم در ابتدای هفته به 663 سهم کاهش یافت و حجم از 16 میلیون و 903 هزار با کاهش به 9 میلیون و 793 سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند مثبت 1.2 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و با روند منفی 0.8 درصدی رسید.

در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: هفته گذشته بازار شرایط مثبتی را تجربه کرد و با توجه به پایان فشارهای اعتباری که بر بازار وارد می‌شد، شاهد صعود دو رقمی شاخص بودیم. 


وی در ادامه افزود: در آخرین روز کاری هفته پس از مدت‌ها گروه خودرویی با ایجاد صف خرید برای نمادهایی چون ایران خودرو، سایپا، زامیاد از کف قیمتی خود حرکت کرد و امیدواری‌هایی را برای بازگشت این گروه به سمت بازار ایجاد کرده است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: میزان عرضه کنندگان در بازار زیاد است و در هفته آینده نیاز به شرایط محکم‌تری برای تقاضا خواهیم داشت.

گزارش میزان حاکی از معامله گروه‌های سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو دیزل و ایران خودرو با توجه به روند صعودی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان مثبت معامله شدند و همچنان نماد سایپا دیزل همچنان از تیر ماه متوقف بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *