صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

با جدایی اقلیم کردستان عراق، اسرائیلی‌ها خوشحال می‌شوند

۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱:۰۱
کد خبر: ۳۵۰۲۷۹
دسته بندی‌: سیاست
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: با جدایی اقلیم کردستان عراق، اسرائیلی‌ها خوشحال می‌شوند و آنها با حمایت از این روند سعی می‌کنند جهان اسلام را به نفع خودشان تضعفیف کنند و این امری است که مسلمانان کرد به آن علاقه ندارند.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به پیامدهای منفی جدایی اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: جدایی اقلیم کردستان عراق از دولت مرکزی چندین پیامد منفی در بر خواهد داشت.

وی افزود: اولین پیامد منفی این است که طایفه‌گرایی و قومی‌گرایی که مربوط به بشر دوران گذشته بود دوباره رنگ و لعاب جدیدی به‌خود می‌گیرد. هم‌اکنون قوم‌گرایی بر اساس زبان را بیشتر در قاره آفریقا داریم.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: دومین پیامد مربوط به اجرای خواست دشمن در تجزیه کشورهای اسلامی می‌شود. آنچه دنیای غرب در قالب تفرقه دنبال می‌کند و طرحش را سال‌ها قبل طراحی کرده است، عدم وحدت کشورهای بزرگ اسلامی است، با این جداسازی اقلیم کردستان عراق این طرح در عرصه سیاسی محقق می‌شود.

قنادباشی اضافه کرد:در واقع دنیای اسلام زمانی قدرتمند است که کشورهای اسلامی نیز مثل اروپا با هم ادغام شوند. اروپا هم اکنون مرزها را برداشته و کشورها به هم نزدیک شده‌اند ولی در همین زمان ما با چنین طرح‌هایی در حال جدا شدن و پررنگ کردن مرزهایمان از هم هستیم.

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد: پیامد بسیار منفی‌ این جداسازی برای خود مردم کردستان است که مردم این کشور در وضعیتی قرار می‌گیرند که همه طرف‌ها و کشورها با آنها مخالف می‌شوند و هیچ راه و مرز مستقلی به دنیای خارج نخواهند داشت.

وی افزود: با این جداسازی کشور ترکیه، سوریه، عراق و ایران که در کنار اقلیم کردستان قرار دارند با آنها مخالف می‌شوند و کشوری که توسط جمعی مخالف محصور شده  راه ارتباطی با خارج مرزهایش برای تجارت ندارد و استقلال کردستان برابر با محصور شدن شان در میان کشورهای مخالف، محسوب می‌شود.

قنادباشی اضافه کرد: جدایی اقلیم کردستان از دولت مرکزی عراق باعث می‌َشود آنها دیگر کشورهای منطقه را علیه خودشان تحریک کنند و دست به کاری بزنند که پیامدهای منفی برایشان داشته باشد.

وی گفت: با جدایی اقلیم کردستان عراق، اسرائیلی‌ها خوشحال می‌شوند و آنها با حمایت از این روند سعی می‌کنند جهان اسلام را به نفع خودشان تضعفیف کنند و این امری است که مسلمانان کرد به آن علاقه ندارند به‌جز برخی افراد وابسته، مردم کرد نمی‌خواهند همسو با اسرائیل حرکت کرده و خواسته‌های آنان را محقق کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *