صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

هیچ بازدیدی توسط آژانس نمی‌تواند بهانه آگاهی از اسرار کشور باشد

۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۲
کد خبر: ۳۴۸۴۹۱
دسته بندی‌: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مطابق بند ۷۵ ضمیمه یک برجام، هیچ بازدیدی توسط آژانس نمی‌تواند بهانه‌ای برای آگاهی یابی از اسرار کشور باشد.

به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز در بدو ورود به روسیه در جمع خبرنگاران، گفت: در موضوع برجام با توجه به سیاست‌های اخیر ایالات متحده آمریکا، نیاز هست که هماهنگ باشیم و تاکنون هم چنین رویکرد خوبی بین ایران و فدراسیون روسیه بوده است.

وی ادامه داد: دو کشور از مواضع هم در سازمان های بین االمللی و روابط چند جانبه حمایت کردند و روسیه پشتیبانی بسیار خوبی از ایران در بحث برجام داشته است.

ظریف خاطرنشان کرد: چارچوب‌های پروتکل الحاقی و برجام مشخص است و برای بازدید از مکان‌هایی است که در واقع امکان فعالیت‌های هسته‌ای داشته باشد و حتی تاکنون جمهوری اسلامی و همانگونه که آژانس بارها اعلام کرده در زمینه اعلام عدم فعالیت‌ها به درستی عمل کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: مطابق بند 75 ضمیمه یک برجام، هیچ بازدیدی توسط آژانس نمی‌تواند بهانه‌ای برای آگاهی یابی از اسرار کشور باشد.

ظریف افزود: ما با چالش‌های مشترکی مواجهیم که مهم‌ترین آنها منطقه‌ای است. ایران و روسیه در سوریه توانستند به سوری‌ها کمک کنند و تروریست‌ها را عقب برانند. امروز وضعیت در میدان بسیار خوب است. با همکاری خوب تهران و مسکو وضع بهبود یافته است و حتی توانستیم تا حد زیادی از تنش‌ها و درگیری‌ها جلوگیری کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: یکی از موضوعات مورد نیاز برای هماهنگی همیشگی با روسیه، بحث منطقه‌ای و سوریه است. این سفر هم تمرکزی روی این مساله و افزون بر آن موضوعات دو و چند جانبه دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *