صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

استفاده‌ مناسب از آواز و موسیقی از ویژگی‌های «درخونگاه» است

۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۱
کد خبر: ۳۴۱۶۴۴
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
«درخونگاه» در عرصه‌ نمایش‌های کمدی-ایرانی، اثری شریف و تمیز است که حاوی مولفه‌های درست نمایش‌های ایرانی است.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سعید داخ بازیگر تئاتر، پس از تماشای نمایش «درخونگاه» به کارگردانی عبدالرضا اکبری به خبرنگار صحنه گفت: از تماشای این نمایش لذت بردم و جنس کار را خیلی پسندیدم. «درخونگاه» در عرصه‌ نمایش‌های کمدی-ایرانی، اثری شریف و تمیز است که حاوی مولفه‌های درست نمایش‌های ایرانی است. استفاده‌ مناسب از موسیقی، آواز، حرکت و گوشه‌های سیاه‌بازی از جمله ویژگی‌های این نمایش است که برای تماشاگر جذابیت دارد.

وی افزود: متن نمایش «درخونگاه» را قبلا خوانده بودم و گرچه متن اثر را دوست دارم اما اجرا را خیلی جلو‌تر از متن می‌دانم. داستان نمایش با اشاره به قصه‌ داش آکل، پلی از گذشته به امروز زده و بسیار زیرپوستی، نقدی به آسیب‌های فضای امروز جامعه دارد. طراحی و کارگردانی این متن با توجه به ویژگی‌هایش هوشمندانه انجام شده است.

این بازیگر تئاتر با اشاره به کمدی‌هایی که صرفا برای ایجاد خنده‌ تماشاگر به صحنه می‌روند تصریح کرد: کمدی در تخصص من نیست که بخواهم موشکافانه در مورد آن صحبت کنم اما کارگردان‌هایی که ایجاد خنده را در اولویت تولید نمایش خود قرار می‌دهند، کارشان را به بیراهه می‌کشانند. کمدی بدون اندیشه، از فضای طنز دور شده و به فکاهه نزدیک می‌شود. کمدی اندیشه‌ورز باید نگاه نقادانه را در بطن خود داشته باشد.

داخ همچنین به روند فعالیت‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: اجرای نمایش‌های کمدی در حوزه هنری بسیار نیکو و قابل احترام است. اینکه برخی می‌خواهند تئاتر حوزه هنری از بدنه‌ تئاتر کشور جدا باشد را درک نمی‌کنم. چطور ممکن است تئاتر حوزه هنری را از بدنه‌ تئاتر کشور جدا دانست؟ به نظرم در حال حاضر سیاست‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری مسیری را هدف قرار داده که به نفع تئاتر است و از این رو باید به مدیریت این مرکز تبریک گفت.

گفتنی است نمایش «درخونگاه» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا اکبری تا 10 شهریورماه- ساعت 19:30- در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به روی صحنه خواهد بود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند با شماره تلفن 09120205725 تماس بگیرند یا به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *